2018-02-05 14:51:10
В окупованому порту Севастополь з будівлі стівідорної компанії АВЛІТА зникла назва компанії.
В окупованому порту Севастополь з будівлі стівідорної компанії АВЛІТА зникла назва компанії.
Як зазначає волонтер і оглядач Катерина Яресько, це "дивним чином" співпадає з оприлюдненням порталом psb-news результатів розслідування незаконних оборудок в окупованому росіянами Севастополі, які відбуваються під брендом українського підприємства. Яресько також оприлюднила відповідні фото у своєму Facebook.
За матеріалами журналістського розслідування, судно GRACE вперше порушило державний кордон України в серпні 2017, зробивши під прапором Молдови незаконний захід судна в захоплений російськими окупантами український порт Севастополь.
Адміністрація прапора моментально призупинила його дію, проте судно було випущено з порту окупаційною владою, через місяць повернувся до Криму з Сирії вже під прапором Танзанії і з тих пір здійснює контрабандні рейси щомісяця.
Результати автоматизованої реєстрації цього судна від автоматичних систем marinetraffic та shippingexplorer суперечливі й демонструють дані, які не відповідні об’єктивними показниками руху судна.
Як відомо, порушники часто вимикають судновий транспондер, затирають дані, фальсифікують документи для приховування незаконних суднозаходів, прекрасно розуміючи, що це заборонено і існує відповідальність за такі дії. Як же документувати їх порушення? В такому важкому випадку допомагає фотофіксація.
Однак журналісти порталу psb-news знайшли фотографію Севастопольської бухти, зроблену 7 січня 2018 року, на ній добре видно, як судно-пірат GRACE стоїть біля 21го причалу біля зернового терміналу Авліта.
Після тривалого очікування на рейді судно-порушник GRACE, воно ж GRACE-A, стверджують розслідувачі, (IMO: 8403337) вранці 6 січня було заведено в Севастопольську бухту і пришвартовано до причалу №21, до зернового терміналу "Авліта". Тут на нього було завантажено зерно, вирощене в Криму в 2017 році і призначене для покупця в Єгипті.
Є ще одне підтвердження того, що судно GRACE в ці дні знаходилося в Севастополі. Це 2 акти інспекції т.зв. портстейтконтроля, тобто комісії окупаційної влади, яка перевіряє судна-наршітелі в закритому України порту Севастополь.
Є ще одне підтвердження того, що судно GRACE в ці дні знаходилося в Севастополі. Це 2 акти інспекції т.зв.. портстейтконтроля, тобто комісії окупаційної влади, яка перевіряє судна-наршітелі в закритому України порту Севастополь.
Капітан судна-порушника AHMAD SHHADE. Він же був капітаном в січні 2017, коли судно GRACE було двічі перевірено в порту Миколаїв, отже у нашої влади повинні бути всі необхідні дані про нього для кримінального провадження.
Після перевірки 7 січня було зроблено зауваження.
Наступного дня був виписаний акт без зауважень.
Близько опівночі 8 січня 2018 року ШіппінгЕксплорер зафіксував судно Grace після виходу із закритого України порту Севастополь в окупованому країною-агресором Криму.
Судно зареєструвалося на прохід Босфору, агент порушника на протоці SATURN SHIPPING AGENCY LOJISTIK TIC. LTD. STI.
10.01.2018 Судно прибуло до Босфору, указивет єгипетський порт Олександрія як порт призначення. Це збігається з нашими даними про призначення контрабандного зерна для доставки до Єгипту.
В актах судно зазначено під старою назвою – GRACE. Оперує судно компанія з Лівану – Cedar Marine Services SAL (IMO: 5901913), +961 8 172 5325, dpa.cedarmarine@gmail.com.
База по судноплавству "Еквазіс" дає адресу компанії: Apartment 3 / A, 3rd Floor, Sofi Plaza, Achier el-Daya Street, Tripoli, Lebanon.
В складі флоту компанії Cedar Marine Services SAL з ліванського порту Тріполі є ще один порушник – PRINCESS MARIA, вона ж PRINCESSMARIA, (IMO: 7528556). Її незаконні судозаходи почалися ще в 2015 році, вона здійснює регулярні рейси до захоплені російськими окупантами порти Севастополь та Керч.
За даними бази YouControl директором та засновником компанії "Авліта" зазначений В. Фрідман.
У російських інформаційних базах Фрідман значиться тільки як голова профспілки стивідорної компанії. Це не заважає йому підписувати документи від імені Авліти і виступати її керівником. Автори розслідування припускають, що цей хід покликаний для уникнення відповідальності перед українськими державними органами.