- Успішно просуваються будівельні роботи в ході реконструкції найбільшого в Одеському порту 7 причалу, довжина якого складає 357 метрів. За угодою з ДП «Адміністрація морських портів України» проект реалізує підрядник – ТОВ «Ремонтно-будівельний трест ЧМП».
Реконструкція здійснюється без виведення причалу з експлуатації. Поряд з будівельним майданчиком обробляються судна до 200 метрів довжиною, працюють крани, снує технологічній транспорт, та це не заважає роботі будівельників.
– Весь проект, щоб не припиняти роботу стивідорної компанії, розбитий на три пускових комплекси, – пояснює в.о. начальника відділу гідротехнічних інженерних споруд та капітального будівництва (ВГІСтаКБ) Одеської філії АМПУ Максим Шова. – Перший комплекс, на якому зараз ведуться роботи, це 6 ділянок причалу, загальною довжиною 163 метри. У вересні тут було повністю завершене облаштування пальової основи причалу. Занурено в грунт 220 металевих паль діаметром 1020 і 1420 мм. Влітку, ще до повної готовності пальового поля, підрядник приступив до облаштування верхньої будови. Роботи ведуться в доброму темпі, бували дні, коли заливалось по 250 – 300 кубічних метрів бетону, тобто приймалось до сорока бетоновозів. Завдяки хорошій організації виробничого процесу, станом на початок листопада бетонні роботи 1 пускового комплексу виконані на 70%. Це дає підстави прогнозувати завершення основних бетонних робіт вже в поточному місяці.
Повністю реконструкцію першого пускового комплексу передбачається завершити у 1 кварталі наступного року. На цей час, за інформацією ВГІСтаКБ, буде здійснене облаштування причалу всіма необхідними мережами. Це електрозабезпечення, каналізація, водопостачання, зв’язок та інші інженерні комунікації. Причал буде оснащений крановими коліями, електроколонками, відбійними та швартовними пристроями. Увінчає роботи поверхневе покриття. Тилова площа буде покрита фігурними елементами мощення, ділянки, що прилягають до кордону причалу, – бетонними плитами.
Далі, після того як оператор, стивідорна компанія «Металзюкрейн Корп. ЛТД», перенесе на оновлені виробничі площі крани, іншу техніку та устаткування, створить склади і почне працювати, повинні розпочатися роботи другого пускового комплексу. Це відрізок 7 причалу, довжиною більше 220 метрів. Завершення цієї програми передбачено графіком на кінець 2021 року.
Згідно з проектом, крапку у реконструкції поставить третій пусковий комплекс – днопоглиблення акваторії Карантинної гавані біля кордону причалу та водних підходів.
Довідка. Причал №7 Одеського порту з 1993 р. знаходиться в оперуванні компанії «Металзюкрейн Корп. ЛТД», що здійснює свою діяльність в Одеському порту на принципах державно-приватного партнерства. В цілому причал був у роботі без ремонту більше 50 років. Його реконструкція здійснюється в зв’язку з завершенням терміну експлуатації.
Найбільший причал порту після реконструкції, за рахунок зміни конфігурації причальної лінії Карантинної гавані стане ще на 29 метрів довшим. Його довжина складатиме 386 метрів. Передбачена проектом висока щільність пальового поля розрахована на більш значні, ніж раніше, навантаження. Глибина біля кордону буде доведена до 13,5 метрів.
Прес-служба адміністрації Одеського морського порту