Загиблий суховантаж “Герої Арсеналу” здійснював “дику перевалку” вантажів у нейтральних водах – розслідування

2017-04-24 11:40:54

Керівник проекту “Майдан іноземних справ” та головний редактор BlackSeaNews Андрій Клименко розслідує причини загибелі суховантажу “Герої Арсеналу”



"МБН" публікує розгорнутий аналіз катастрофи суховантажу "Герої Арсеналу", що забрала життя 11 людей, від головного редактора BlackSeaNews Андрія Клименка.

Текст розміщений на сторінці А. Клименка в мережі "Фейсбук" та оприлюднюється без купюр

==================================================================
Частина 1. 
Стосовно загибелі суховантажу "Герої Арсеналу" 19 квітня 2017 року у Чорному морі у 14 милях на південь від мису Такіль (простіше – на південь від входу до Керченської протоки).
На ньому були 9 із 12 членів екіпажу – громадяне України. 8 з них загинули, як і 2 росіян та 1 громадянин Грузії. Тому Україна має право та обов"язок вимагати правди щодо причин масової загибелі наших моряків.
1) "Герої Арсеналу із серпня 2013 року належить турецькому судновласнику – придбаний турками в Укрречфлоту. Власник – GUNES DENIZCILIK NAKLIYAT, Daire 28, Kat 27, Muhtar Tahsin Sahin Sokak 5/3, Salacak Mah, Uskudar, 34668 Istanbul, Turkey.
2) Російські ЗМІ, навіть самі поважні, зі слів чиновників "Росморпорту" без перевірки казали, що судно йде з порту Азов на Дону із вантажем зерна до порту Самсун в Туреччині. ЦЕ ПЕРША НЕПРАВДА. Суховантаж "Герої Арсеналу" йшов НЕ в Туреччину. Він йшов до місця своєї загибелі – після виходу з порту Азов, де було вказано в АІС порт призначення "Самсун", посередині Азовьского моря він це змінив і вказав справжнє майбутнє місце призначення своєї загибелі – New destination: NEUT WAT BLACK SEA, нейтральні води Чорного моря.
Частина 2.
В ніч з 16 на 17 квітня 2017 року "Герої Арсеналу" пройшов Керченську протоку, вказавши диспетчеру Керченського морського порту той самий новий порт призначення замість турецкого Самсуну – NEUT WAT BLACK SEA (нейтральні води Чорного моря). Чому? – тому що він не збирався йти в Самсун, ВІН ЙШОВ НА "ТОРТУГУ", як її звуть моряки – це так звана "дика перевалка" поза межами державних кордонів, тобто 12-мильної зони в 15 милях південніше мису Такіль, яким закінчується південний вхід до Керченської протоки (див. фото 1). Ця "Тортуга" й стала його могилою разом із 11 моряками. УВАГА! Він прийшов туди біля 03-00 ранку 17-го квітня 2017 року – майже рівно за 2 доби до загибелі (див. фото 1 у додатку – "МБН").
Частина 3.
Справжньою метою рейсу "Героїв Арсеналу" була рейдова перевалка зерна в нейтральних водах (тобто без відкриття-закриття кордону) на велике судно – балкер-накопичувач PETRA III, який для того і існує, щоб прийняти вантаж зерна з 15 таких невеличких суден як "Герої Арсеналу", а потім йти в далекі моря із 45 тис. тонн зерна. Він не може зайти в Азовське море – дуже великий для нього. PETRA III знаходився в тій же точці, де загинув "Герої Арсеналу" (див. фото 2 – можете їх прикласти один до одного)
Частина 4.
Чому я майже впевнений в тому, що "Герої Арсеналу" повинен був розвантажити своє зерно на PETRA III на тієї Тортузі або "дикій перевалці" в нейтральних водах? Все простіше, ніж вам здається. Власником балкера-накопичувача PETRA III є поважна російська компанія "МА Лінтер" із штаб-квартирою в Ростові-на-Дону. 344000, г. Ростов-на-Дону, проспект Михаила Нагибина, 7 "А", офис 31, тел. +7(863) 2910140, shipping@linter.su. Так ось в чому справа: саме компанія "МА Лінтер" при проходженні Керченської протоки була вказана як судновий агент "Героїв Арсеналу". Та це НЕ ВСЕ. Як я вже казав, "Герої Арсеналу" пройшли Керченською протокою в нейтральні води на "Тортугу" приблизно о 2-00 ночі з 16 на 17 квітня 2017. А вже на 15-00 наступного дня 18 квітня 2017 його судовий агент та водночас власник балкера PETRA III ЗАМОВИВ ЙОМУ проходження Керченською протокою В ЗВОРОТНЬОМУ НАПРЯМКУ – з Чорного моря в Азовське, в баласті, с осадкою 2,5 м – тобто БЕЗ ВАНТАЖУ…
Частина 5
Отже, "Герої…" з майже повним українським екіпажем повинен був перевантажити зерно на балкер PETRA III і повертатися в Азовське море. Єдине чого ми наразі не знаємо, а знає тільки моторист Костя Черненко, МА "Лінтер" та капітан PETRA III – встиг чи не встиг перевантажити? Це важливо. Якщо не встиг – зрозуміло, чому капітан прийняв рішення штормувати на якорі в тому місці – щоб не відходити далеко від балкера-накопичувача. Якщо встиг – значит зненацька застав шторм, і капітан не ризикнув йти (треба знати реальний вітер та реальну висоту хвилі, судно старе…). Є ще варіант – в умовах шторма відмовив двигун, судно стало некерованим, бортом до вітру, трапилось зміщення вантажу, якщо він не розвантажив зерно, або старий корпус не витримав удару хвилі та розламався. (Це часто буває із старими суднами типу Волго-Балт). І тоді виникає ще одне питання – а чому ж про все це мовчать російські ЗМІ. Це все – елементарна інформація, яку вони, на відміну від мене, могли отримати і отримали, я впевнений, за 5 хвилин по телефону – треба було лише подзвонити з Новоросійська до Ростова, не проводячи (як я) журналістського розслідування. Але вони не просто мовчать, але ще й перекручують факти. Навіщо?
Частина 6
Що викривили російські ЗМІ, навіть дуже поважні? – 1) вони брехали та брешуть стосовно маршруту "Героїв..", тобто приховують, що він йшов не в Самсун, а на "дику перевалку" в нейтральні води. 2) таким чином вони приховують суднового агента – російську компанію МА "Лінтер", що була водночас і агентом "Героїв.." і власником балкера-накопичувача, до якого він прямував. 3) про це кажу вперше: ВСІ російські ЗМІ збрехали ще в одному суперважливому питанні: вони всі писали "суховантаж "Герої..", прапор Панама, власник – Туреччина, кваліфікаційне товариство РЕГІСТР СУДНОПЛАВСТВА УКРАЇНИ… Це цинічна нахабна брехня, бо треба 1 хвилина часу, щоб виявити, що "Герої…" мав свідоцтва Dromon Bureau of Shipping (Кіпр). Навіщо це робилося? – Ви всі розумієте

Частина 7
І нарешті. Ніякі російські рятівники нічого не встигли. Був безлад і хаос. І багато "піару". Єдиного живого моряка – херсонця Костю Черненка, підняв зі штормового моря російський танкер "VF TANKER-18" (IMO: 9645073). Виглядав він при цьому так, як оцей його близнюк "VF TANKER-20", що теж шукав моряків у 5-бальний шторм. Без надії, але шукав. Тому що так треба. (див фото того самого дня 19.04.17 в тому самому місці)  (фото 3 в додатку  – "МБН").
Частина 8
Цей мій пост із 8 частин – данина пам"яти морякам, що знайшли загибель у Чорному морі. На жаль, вимушений сказати: доки судновласники будуть відправляти в море старі "Волго-Балты", "Волго-Доны", "Волгонефти", "Сормовские" та інші старі радянські судна, яким вже давно пора "на голки" – ми будемо втрачати людей в Чорному морі. До речі – майже 80 таких суден віком до 60 (!!) років ходят в порушення санкцій до окупованого Криму… 
Всі ЗМІ, що захочуть об"єднати мої 8 постів на цю тему та опублікувати їх – мають на це повне право. На жаль, я не зможу надавати якісь додаткові коментарі, бо сказав майже все. Є один-два моменти, де я не можу і не буду розкривати джерела інформації, маю на це право по закону та в інтересах безпеки чесних людей, що допомагали мені знайти правдиву відповідь…