Філія «Миколаївський район Держгідрографії» є відокремленим підрозділом державної установи «Держгідрографія». Діяльність філії спрямована на якісне навігаційно-гідрографічне забезпечення (НГЗ) безпеки судноплавства в зоні її відповідальності.
Зона відповідальності філії: від мису Аджияськ до адміністративної межі Херсонської області і АР Крим, враховуючи Березанський і Сосицький лимани, Бузько-Дніпровсько-лиманський і Спаський канали до гирла річки Інгул, Херсонський морський канал, українські води в Азовському морі від адміністративної межі АР Крим і Херсонської області до державного кордону України з Російською Федерацією, а також від гирла р. Дніпро до Каховської ГЕС та р. Південний Буг від Миколаєва до Вознесенська.
Філією обслуговуються підхідні канали морських торговельних портів зони відповідальності та судновий хід р. Дніпро від Херсонського порту до Дніпровської ГЕС і фарватер р. Південний Буг від Миколаєва до Вознесенська.
Основне завдання філії – створення сприятливих у навігаційному відношенні умов плавання суден у зоні відповідальності філії шляхом:
- оснащення узбережжя, підхідних каналів, внутрішніх водних шляхів (ВВШ) та акваторій у зоні її відповідальності сучасними береговими і плавучими засобами навігаційного обладнання (ЗНО), забезпечення їх безперебійної роботи згідно з установленими режимами роботи відповідно до рекомендацій Міжнародної асоціації навігаційного забезпечення і маякових служб (МАМС);
- проведення гідрографічних зйомок підхідних каналів, ВВШ, акваторій, водних підходів у зоні її відповідальності за заявками портів та інших організацій;
- проведення промірних робіт за заявками морських портів перед виконанням днопоглиблювальних робіт та після їх завершення;
- збору та доведення до суден достовірної інформації про зміни навігаційних умов та режиму плавання у зоні відповідальності філії;
- збору і накопичення гідрографічних даних з метою гідрографічної вивченості зони її відповідальності.
Найбільша філія за чисельністю працівників
На сьогодні загальна кількість працівників філії становить 313 осіб. До складу філії «Миколаївський район Держгідрографії» входять підрозділи, розташовані в Миколаївській, Херсонській, Запорізькій та Маріупольській областях. Працівники філії отримують вищу освіту з метою підвищення своїх власних знань і навиків. Також у перспективі мають можливість кар’єрного росту (внутрішній резерв установи). Завдяки ефективному керівництву, якісній та згуртованій роботі між підрозділами у філії панує комфортна атмосфера.
Також слід відмітити капітана малого гідрографічного судна ГС-82 Кветку Миколу Володимировича. Він вже 52 роки працює в морській галузі, з 1977 року на гідрографічному судні «ГС-82». Дисциплінований, ініціативний працівник, досвідчений судноводій, за тривалий час роботи набув великого досвіду з безаварійного плавання у зоні відповідальності.
Навігаційні об’єкти та знаки
У зоні відповідальності ФДУ «Миколаївський район Держгідрографії» знаходяться берегові ЗНО:
- 38 маяків;
- 35 світних навігаційних знаків;
- 76 світних створних знаків;
- 8 несвітних створних знаків;
- 422 плавучі застережні знаки (ПЗЗ – буї). З них: 257 – світних (29 – на ВВШ), 165 – несвітних (61 – на ВВШ). Усі ПЗЗ відповідають вимогам системи МАМС, розташовані на штатних місцях та діють в оголошеному режимі.
Філія має дев’ять базових берегових станцій Автоматизованої ідентифікаційної системи (АІС) та дві контрольно-корегуючі станції (ККС) АІС. Усі ЗНО працюють в оголошеному режимі та підтримуються у стані, що забезпечує безпеку судноплавства в зоні відповідальності філії.
Плавзасоби та техніка філії
У розпорядженні філії є 55 одиниць автомобільної техніки, з яких 8 – експлуатуються у Маріупольській дільниці, 10 – у Херсонській дільниці. Транспортні засоби виконують різноманітні завдання із забезпечення ЗНО, а саме: перевезення буїв, маякового устаткування, будівельних матеріалів, ремонтних бригад та промірних груп, доставку пального та інших енергоресурсів на об’єкти філії.
Забезпечення навігаційно-гідрографічних робіт, доставка працівників, спеціалізованого та технологічного обладнання на маяки і гідротехнічні споруди здійснюється за допомогою власного флоту філії, до складу якого входять:
- гідрографічні судна: «ГС-82», «Капітан Башев», «Капітан Зібер»;
- великі гідрографічні катери: ВГК «А. Лисенко», «БГК-334»;
- судна для обслуговування плавучих знаків навігаційної обстановки: «МЗ-304», «Іволга», «Кречет»;
- обстановочне судно «Буревісник-1»;
- службово-роз’їзні катери: «Гідрограф-5», «Гідрограф-12», «Гідрограф-24», «Путеець-1», «Лімб»;
- баржі-площадки: «Т-5», «Т-151», «Т-316», «Т-317»;
- плавучий причал «ТО-ГС».
Плавзасоби філії постійно проходять періодичні огляди Регістру судноплавства України (РСУ), планово-попереджувальне обслуговування суднового обладнання та механізмів, своєчасно забезпечуються аварійно-рятувальним та протипожежним майном.
У 2018 році було виконано шість докових ремонтів, проведено черговий огляд РСУ плавзасобів: «ГС-82», ВГК «А. Лисенко», «БГК-334», «МЗ-304», «Іволга», «Т-5», було виконано заміну (модернізацію) гвинто-рульових колонок катера «Лімб».
На 2019 рік було заплановано 4 докових ремонти суден з черговим оглядом РСУ. На сьогодні судна «Кречет», «Т-317», «Т-317» знаходяться у ремонті на судноремонтних підприємствах м. Запоріжжя та м. Херсон. На IV квартал поточного року заплановано ремонт судна «Капітан Башев».
Керівництвом ДУ «Держгідрографія» прийнята програма (заходи) щодо модернізації гідрографічного флоту установи. Так, у вересні 2019 року на гідрографічне судно «ГС-82» було встановлено електронно-картографічну навігаційно-інформаційну систему (ECDIS). Для експлуатації системи використовуються електронні карти ФДУ «Укрморкартографія». Проводиться процедура закупівлі картплотерів для судна «Іволга» та катера «Гідрограф-24».
У IV кварталі 2019 року заплановано заміну старих допоміжних дизель-генераторів 4Ч8,5/13 великого гідрографічного катера «БГК-334» на нові потужністю 33 кВт французької фірми NANNI DIESEL. Заплановано проведення тендера на закупівлю і монтаж нового дизель-генератора потужністю 16 кВт для ВГК «А. Лисенко».
Підсумки 2019 року
Гідрографічно-промірним відділом маякової служби філії у 2019 році виконані такі роботи:
1) детальна зйомка рельєфу дна багатопроменевим ехолотом:
- Бузько-Дніпровсько-лиманського каналу з якірними стоянками № 360–363 – загалом 980 л. км;
- Херсонського морського каналу з якірною стоянкою № 366 – загалом 506 л. км;
- підхідного каналу та акваторії Миколаївського морського порту – загалом 192 л. км;
- каналу акваторії порту Миколаїв (1, 2 коліна) – загалом 70 л. км;
- рекомендованого шляху від РПП № 2 до буя № 134 – акваторія РПП № 2 – загалом 62 л. км;
- акваторії з підхідними шляхами спеціалізованого морського порту «Ольвія» – загалом 133 л. км;
- акваторії, підхідного каналу Херсонського морського порту – загалом 506 л. км;
- акваторії та підхідного каналу ТОВ «Порт Очаків» – загалом 144 л. км;
- акваторії та підхідного каналу Скадовського морського порту – загалом 50 л. км;
2) детальна зйомка рельєфу дна однопроменевим ехолотом:
- акваторії Маріупольського морського порту – 240 л. км;
- акваторії порту Азовсталь і гавані Шмідта та підхідного каналу порту Азовсталь;
- акваторії та підхідного каналу портопункту Генічеськ – 17 л. км;
- акваторії Бердянського морського порту – 24 л. км.
3) топогеодезичні роботи:
- у межах морської навігаційної карти (МНК) № 3615 «Порт Миколаїв» та МНК № 3607 «Порт Скадовськ»;
- з метою визначення динаміки і морфології оголовку Кінбурнської коси;
- з метою визначення динаміки і морфології оголовку Волоської коси;
- з метою визначення динаміки і морфології оголовку Сіверсової коси;
- з метою визначення динаміки і морфології оголовку коси Бирючий острів;
- з метою визначення динаміки і морфології оголовку Бердянської коси;
- з визначення впливу шлакових відвалів на створ порту Азовсталь.
4) проведено обстеження багатопроменевим ехолотом затонулих суден та підводних перешкод у зоні відповідальності філії.
До складу філії, зокрема, входять територіальні бази з обслуговування та ремонту ЗНО, що розташовані у м. Миколаєві, м. Маріуполі та с. Кізомис Білозерського району Херсонської області. Працівники територіальних баз з обслуговування та ремонту ЗНО виконують поточні ремонти берегових (маякових башт і знаків) та плавучих ЗНО (ремонт пластикових і металевих буїв, світлооптичних апаратів), службових та господарських будівель – для підтримання їх у належному стані, ремонт радіоелектронної апаратури ЗНО, благоустрій маякових містечок.
Власними силами територіальних баз розроблені, впроваджені та виготовляються:
- батареї живлення для забезпечення безперебійної роботи світлооптичних апаратів плавучих ЗНО, які можуть підтримувати їх роботу протягом тривалого часу (до двох років);
- металеві щити видимості з полімерним покриттям – для заміни дерев’яних, що забезпечує більший термін використання в складних умовах;
- залізобетонні масиви для плавучих ЗНО – для заміни масивів з металу;
- схеми електронного модуля для річкових проблискових апаратів, що дозволяє самостійно здійснювати модернізацію та ремонт річкових світлооптичних апаратів – для забезпеченння їх безперебійної та стабільної роботи;
- системи оповіщення на маяки та знаки за допомогою УКВ-радіостанцій морського діапазону.
Також ведеться розробка обладнання системи оповіщення та дистанційного керування світлооптичним обладнанням для берегових і плавучих ЗНО.
У 2019 році силами територіальних баз було проведено поточний ремонт 18 маяків (у тому числі Тендрівського, Руського Заднього, Станіслав-Аджигольського, Бердянського Заднього) та їх службових приміщень, відремонтовано 53 буя, виготовлено 220 батарей живлення та 70 залізобетонних масивів, виготовлено та замінено приблизно 100 кв. м щитів видимості берегових ЗНО.
Нагадаємо, ми вже розповідали про діяльність філії “Одеський район Держгідрографії”.