21 жовтня 2019 року у м. Торремолінос, Королівство Іспанія, розпочала роботу Міністерська конференція Міжнародної морської організації (ІМО) з питань незаконного, непідзвітного та нерегульованого рибальства. Делегацію від України очолив заступник Міністра інфраструктури Юрій Лавренюк. Про це повідомляє прес-служба Міністерства Інфраструктури.
Заступник Міністра привітав учасників Міністерської конференції ІМО та зазначив, що Україна, як країна-член Міжнародної морської організації бере активну участь в її діяльності, зокрема, щодо забезпечення безпеки судноплавства.
«Забезпечення безпеки навігації є ключовим елементом, що лежить в основі судноплавства. Україна повністю підтримує ІМО у встановленні глобальних стандартів безпеки життя, безпеки кораблів, безпеки вантажів і безпеки навколишнього середовища. Україна пишається тим, що приєдналася до всіх основних конвенцій ІМО, які зробили судноплавство більш безпечним. Ми і надалі будемо продовжувати виконувати свої зобов’язання в рамках цих документів задля досягнення спільних цілей», – зазначив заступник Міністра.
Юрій Лавренюк наголосив, що на сьогодні, в Україні ведеться активна робота по імплементації низки міжнародних інструментів (конвенцій ІМО), а саме: Конвенції щодо контролю суднових баластних вод і осадів та управління ними 2004 року (BWM); та Конвенції про цивільну відповідальність за шкоду від забруднення нафтою (CLC).
«До кінця 2019 Україна має намір ратифікувати Конвенцію Міжнародної організації праці 2006 року про працю в морському судноплавстві (MLC-2006). Безпека життєдіяльності у морі і охорона морського середовища нерозривно пов’язані з міжнародним правом», – зазначив Юрій Лавренюк.
Заступник Міністра також наголосив, що протягом десятиліть для комерційного судноплавства, включаючи вантажні та пасажирські судна, діють міжнародні договори, такі як Міжнародна конвенція з охорони людського життя на морі (СОЛАС 74/78). Однак ключовий інструмент, який можна було б застосувати до рибальських суден, як і раніше, не працює.
«Конвенція СОЛАС 74/78 регулює безпеку на судах торгового флоту і багато її положень передбачають виключення для рибальського флоту. Враховуючи це, українська сторона вважає важливим впроваджувати положення і стандарти передбачені Кейптаунською Угодою 2012 року. Особливе значення це набуває у зв’язку із встановленням відповідальності за безпеку екіпажів риболовних суден і встановленням відповідних вимог до проектування, побудови, обладнання та перевірки риболовних суден (довжиною 24 метри і більше), які здійснюють промисел у морі», – зазначив заступник Міністра.
Юрій Лавренюк наголосив, що українська сторона готова розвивати двостороннє співробітництво щодо забезпечення ефективного застосування положень міжнародних угод і посилення безпеки на судах під Державним Прапором України, зокрема, на рибальських судах.
«У зв’язку із вищевикладеним, хочу висловити готовність української сторони до приєднання до Кейптаунської Угоди 2012 року», – наголосив Юрій Лавренюк.
Довідка: Кейптаунська Угода 2012 заповнює прогалини, що існують в міжнародному законодавстві, і вводить необхідні правила безпеки на судах рибальської галузі.