- Деталі
- Створено: Вівторок, 15 жовтня 2019, 15:49
Підсумки 9 місяців роботи українських морських портів свідчать про впевнене нарощування обсягів перевалки вантажів. З початку2019 року перевалка зросла до 114,5 млн тонн, що на 19,4% більше ніж за аналогічний період минулого року.
Більше половини загального обсягу вантажів, що прямують через морські порти нашої держави складають зерно та руда. Зокрема, за 9 місяців2019 року перевантажено понад 37,6 тонн зернових вантажів, що на 36,9% більше ніж за аналогічний період 2019 року.
На другому місці — перевалка руди. З початку року її перевантажено на 32% більше ніж минулоріч, а саме26 987 тонн.В середньому на 10% зросла також перевалка хімічних та мінеральних добрив, наливних вантажів (нафта, нафтопродукти, олія та інші).
Протягом року зберігається тенденція зростання обробки контейнерів: за 9 місяців вона збільшилась на 21% (+713 тисяч TEU).
Як і раніше, основою позитивної динаміки обробки вантажів державними портами залишається експорт продукції українських підприємств за кордон.За звітний період цього року зафіксовано зростання експортних поставок на 23,5%. Суттєва динаміка спостерігається в імпорті, за 9 місяців він зріс на 13%. Фіксується також збільшення обсягів транзитуна майже 2,4%.
За підсумками вересня Маріупольський морський порт вперше за останні5 років після початку конфлікту на Донбасі та введення обмежень на прохід суден у Керченській протоці продемонстрував збільшення обсягів перевалки вантажів на понад100 тис. тонн. Основою збільшення перевалки став імпорт сировини для металургійних підприємств. Проте слід відзначити значний – у 1,8 рази – приріст експорту зернових через порт Маріуполь. «Після завершення масштабних проектів з відновлення паспортних глибин, які ми реалізуємо в обох українських портах на Азові морська логістика у цьому регіоні стане більш привабливою та конкурентною. Це має сприяти збільшенню перевалки вантажів. До того ж, цього року АМПУ планує завершити реконструкцію причалу № 4 у порту Маріуполь під роботу нового зернового терміналу. Тож у наступному році можна очікувати ще й подальшу диверсифікацію вантажів у Маріуполі»,— прокоментував подію керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс.
Серед українських портів лідерами з перевалки за підсумками 9 місяців стали чотири порти, які забезпечили обробку понад 87% усього обсягу вантажів протягом дев’яти місяців. Південний перевалив понад 38,5 млн тонн (+28,4%, порівняно з минулорічними 9 місяців). Миколаїв – понад 23,8 млн тонн (+20,4%), Чорноморськ – 18,8 млн тонн (+24,3%), Одеса – понад 18,1 млн тонн (+17,5%).
За 9 місяців морські порти України обробили8 733 судна, що на 0,7% або 59 одиниць більше, ніж за аналогічний період минулого року. Найбільше суден опрацювали в Ізмаїльському морському порту (2 658), Миколаївському (1305) та в порту Чорноморськ (1123). При цьому найбільший приріст обробки суден спостерігається у портах Ольвія (+31,7%), Чорноморськ (+20,2%) та Херсонський морський порт (+15,7%).
Від початку року послугами водного транспорту в морських портах України скористалися понад 520 тисяч пасажирів, що на 70% більше, ніж за аналогічний період минулого року. З них понад 516 тисяч скористалися внутрішніми перевезеннями – здебільшого круїзними та прогулянковими маршрутами – у портах Одеса та Усть-Дунайськ. Іноземні перевезення склали понад 8600 пасажиріву портахУсть-Дунайськ (круїзні річкові лайнери) та Одеса.
За 9 місяців спостерігається зменшення кількості проходів суден Дніпром: 8 644 суден (рейсів), що на 31,8% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Проте, обсяг перевезених річкою вантажів збільшився до 8 278 тонн, зокрема вдвічі до 3 360 тонн зросло перевезення зернових та на 27% до 1 227 тонн зріс обсяг перевезення металопродукції.
З повним оглядом вантажообігу за січень-вересень2019 р. по номенклатурам вантажів і по портам, а такожв порівнянні з аналогічним періодом минулого року можна ознайомитися за посиланням.
Дані по суднопроходів і перевезення вантажів по Дніпру дивіться тут.