- Концесія, про впровадження якої в вітчизняних портах в останні роки так багато і наполегливо говорили фахівці галузі та зарубіжні експерти, нарешті, стала реальністю. 1 жовтня під час презентації концесійних проектів спеціалізованого морського порту «Ольвія» і порту Херсон, міністр інфраструктури Владислав Криклій, який брав участь у заході, повідомив, що ВР буквально синхронно з проведенням заходу проголосувала і прийняла у другому читанні законопроект про концесію.
– Більше 2 років Міністерство інфраструктури, Проектний офіс SPILNO і АМПУ за підтримки міжнародних фінансових організацій – Європейського банку реконструкції та розвитку (EBRD) і IFC – готувалися до презентації цих двох концесійних проектів, – сказав В.Кріклій журналістам під час прес-конференції. – Супровід проектів міжнародними фінансовими організаціями викликав довіру у іноземних інвесторів. Два тижні тому ми оголосили старт пілотним проектам «Ольвія» і «Херсонський порт». Після передбаченої законодавством процедури будемо приймати заявки від потенційних інвесторів. На сьогоднішній день 46 інвесторів, причому на 70 проц. це компанії, які не представлені в Україні, проявили інтерес до участі в конкурсі. Це свідчить про велику зацікавленість інвесторів в Україні, їх довіру до місцевих органів влади. Під час спілкування з потенційними інвесторами стало ясно, що вони не обмежаться тільки цими двома проектами, а братимуть участь і в інших концесійних конкурсах- щодо аеропортів, автодоріг і т.д.
Міністр підкреслив, що держава буде і надалі зосереджуватися на збереженні і підтримці стратегічних інфраструктур, а до реалізації інфраструктурних проектів в портах МІУ має намір максимально залучати інвесторів. Така співпраця держави і бізнесу дасть, на думку В.Кріклія, позитивний результат. У той же час, як показав досвід інших країн, приватизація створює масу ризиків для держави. Іншими словами, приватизація, яка розглядалася поряд з концесією, була відвернута експертами і МІУ.
Примітно, що в рамках нового законодавства про концесію захищені інтереси, як інвесторів, так і держави. У той же час законодавство захищає інтереси працівників портів, які передадуть в концесію. «В умовах інвестиційного договору обумовлено, що протягом п’яти років інвестор не має права звільняти працівників, повинен виконувати умови Колдоговора підприємства», зазначив міністр.
Прес-служба адміністрації Одеського порту