- Адміністрація морськихпортів України розпочинає наступний етап оптимізації адміністративних витрат. Наразі йдеться про скорочення чисельності працівників підприємства майже на 30%.
Оптимізація чисельності персоналу – це системна робота, яка ведеться в АМПУ протягом останніх трьох років. За цей час чисельність працівників АМПУ скоротилася на понад800 одиниць.
«Питання оптимізації — дуже складне, адже ми говоримо про людей, наших працівників. Кожний конкретний випадок вимагає окремого рішення. Але нам потрібно підвищувати ефективність бізнес-процесів та оптимізувати витрати. Тому цей процес буде продовжуватись, в першу, чергу на рівні адміністративного апарату»,— підкреслює керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.
За його словами, стратегія розвитку АМПУ передбачає проведення корпоратизації підприємства, що визначено як пріоритет і Наглядовою радою АМПУ, і Міністерством інфраструктури України. Для цього АМПУ необхідно мати, зокрема, й максимально ефективну структуру персоналу. Зниження адміністративних витрат на її утримання буде сприяти збільшенню конкурентоздатності українських портів, забезпечувати подальшу прозору діяльність підприємства та розвиток галузі для держави як власника та портового співтовариства як користувача послуг у портах та джерела надходження портових зборів.
Оптимізація чисельностіпрацівників адміністративного апарату на центральному рівні стане першим етапом, який має завершитися протягом 2020 року. Процес буде відбуватися у відповідності до чинного законодавства України у рамках соціального діалогу.
Наступним етапом стане реорганізація філій підприємства шляхом створення мережевих адміністрацій морських портів за регіональним принципом, за прикладом деяких європейських країн. Злиття відокремлених підрозділів, уникнення дублювання функцій та, як наслідок, оптимізація чисельності адміністративного апарату малих та великих портів дозволять досягти відповідного скорочення витрат.
«За останній рік ми пройшли низку змін у корпоративному управлінні: створення Наглядової ради, Міністерством розроблено Політику власності підприємства, тож наступним кроком повинна стати максимально ефективна корпоратизація, якої вже досягли понад 51% портових адміністрацій країн ЄС. Одним з параметрів оцінки успішності таких перетворень має стати скорочення адміністративних витрат на забезпечення роботи АМПУ та збільшення інвестицій у розвиток стратегічної портової інфраструктури»,— резюмував Райвіс Вецкаганс.
В рамках процесу оптимізації витрат АМПУ буде продовжено виведення неосновних виробничих функцій на аутсорсинг, що дозволить покращити якість надання послуг та скоротити поточні витрати, а також передачу непрофільних активів ДП «АМПУ» місцевим громадам чи на приватизацію. Протягом останніх трьох років за рахунок передачі восьми таких об’єктів іншим власникам, АМПУ вдалося скоротити витрати на їх утримання у середньому на 17 млн грн на рік, зменшити чисельність персоналу державного підприємства та одночасно зберегти за працівниками їх робочі місця у іншого роботодавця.
Для пом’якшення несприятливих наслідків оптимізації чисельності персоналу АМПУ розробляються заходи щодо можливості перепрофілювання (перекваліфікації) працівників, що підлягатимуть вивільненню, та забезпечення їх зайнятості в інших сферах. На сьогодні здійснюється активна співпраця з Державною службою зайнятості України в рамках вивчення попиту на професії і посади, що пропонуються на ринку праці, а також розробляються спільні заходи щодо професійної підготовки та перепідготовки фахівців на базі навчальних центрів підприємства та Державної служби зайнятості.