Про це Президент Білорусі Олександр Лукашенко заявив на зустрічі з представниками українських ЗМІ, передає БЕЛТА.
“Що стосується Білорусі, ми зробили все (для реалізації проєкту. – Ред). Питання стояло тільки в одному (воно і зараз у вас в одному) – це поглиблення дна, треба поглибити дно Прип’яті і Дніпра. Ми на себе взяли зобов’язання – поглибили дно Прип’яті, – сказав Президент. – Питання за вами. Треба поглибити дно, щоб всюди по Дніпру могли пройти судна “ріка-море”.
За проєктом у Білорусі планувалося будівництво порту “річка-море” на глибоководній ділянці Дніпра в районі села Нижні Жари Брагінського району, розташованого практично на кордоні з Україною. Передбачається і поглиблення фарватеру річки на ділянці між портом і Київським водосховищем.
“Цей порт (там ми залучили і приватні інвестиції), він фактично готовий приймати судна. Якщо побачимо, що Україна дуже зацікавлена, ми тут додамо, зробимо порт і вирішимо інші питання на ще більш високому рівні”, – зазначив Олександр Лукашенко.
“Упевнений, що це був би серйозний поштовх. Тим більше з урахуванням того, що у нас прекрасна логістика по суші (і не тільки по суші) з Балтикою. Ми могли б з півночі річкою в Чорне море пустити потоки вантажів. Привабливість логістична, транзитна для України і Білорусі пристойна, робочі місця, будемо залежати більше один від одного. Чому цим не займатися?” – перерахував переваги проєкту глава держави. Він підкреслив, що зараз потрібні активніші дії з боку України.
Раніше тема вантажного сполучення по Дніпру неодноразово обговорювалася на різних рівнях під час українсько-білоруських контактів. Восени 2017 року керівники Гомельської та Херсонської областей, а також ТОВ СП “НІБУЛОН” (м.Миколаїв) підписали тристоронній меморандум про співпрацю і партнерство з метою реалізації проєкту з відновлення судноплавства по Дніпру. Ідея проєкту полягає в тому, щоб завантажувати на території Білорусі судна змішаного класу, які зможуть доставляти вантажі через Чорне море до країн Європи, Азії та Африки. Такому судну не будуть потрібні додаткові перевалки в морських портах, що істотно знижує вартість доставки.