З 14 по 17 квітня 2025 року в Стамбулі, Турецька Республіка, представники Адміністрації судноплавства взяли участь у 25-му засіданні Комітету Меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю державою порту в Чорноморському регіоні. Під час заходу українська делегація заслухала звіт Секретаріату про діяльність Комітету за 2024–2025 роки та долучилася до обговорення удосконалення механізмів контролю державою порту, а також порівняльного аналізу інспекцій і показників прапорів країн-учасниць Меморандуму. Обговорювалися також теми, такі як статус членства учасників і спостерігачів, стан ратифікації міжнародних конвенцій національними адміністраціями та результати діяльності міжсесійних робочих груп. Окремо розглядалися питання контролю за усуненням порушень, виявлених під час перевірок суден, та внесення змін до положень Меморандуму. Члени Комітету ознайомилися з аналітичними матеріалами про результати цільових інспекційних кампаній, що стосувалися дотримання вимог Міжнародної організації праці щодо оплати праці моряків і забезпечення пожежної безпеки на борту суден. Учасники засідання розглянули можливість включення до переліку документів Меморандуму Гонконгської міжнародної конвенції про безпечну й екологічно раціональну утилізацію суден 2009 року, яка набуває чинності 26 червня 2025 року.
Українська делегація представила документ PSCC25/16.5, що висвітлює вплив повномасштабного збройного вторгнення Російської Федерації на безпеку міжнародного судноплавства в Чорноморсько-Азовському регіоні. Виступ стосувався загроз для ефективного та безпечного виконання Україною зобов’язань з контролю держави порту. Представники Адміністрації судноплавства закликали Комітет Чорноморського меморандуму та учасників засідання вимагати від Російської Федерації припинити застосування сили проти українських портів і торговельних суден, а також вивести свої збройні сили з внутрішніх і територіальних вод України. Крім того, було запропоновано посилити нагляд за дотриманням вимог ІМО на суднах під прапором Росії та на суднах, зокрема нафтових танкерах, що прямують до або з російських портів і офіційно закритих українських портів на тимчасово окупованих територіях України.
Засідання також стало платформою для обговорення ініціатив з боротьби з корупцією. Підтримано пропозицію щодо покращення функціоналу вебсайтів національних адміністрацій Меморандуму для повідомлень про випадки корупції, пов’язані з контролем держави порту, та започаткування антикорупційних навчальних програм. Міжнародна палата судноплавства представила учасникам цифрову платформу для роботи з електронними дипломами та свідоцтвами фахівців моряків. Українська делегація також підтримала: запровадження фінансових обмежень до національних адміністрацій у разі несплати внесків сторонами Меморандуму протягом останніх трьох фінансових років; створення офіційних акаунтів Меморандуму в соціальних мережах; опрацювання можливості запровадження статусу кооперативного членства в Меморандумі на підставі роботи Міжсесійної робочої групи з питань географічного критерію та членства. Українська делегація висловила готовність реалізовувати програми обміну досвідом для інспекторів контролю держави порту в Україні за умов припинення повномасштабної агресії Росії для забезпечення безпеки навчального процесу.
На полях засідання представники Адміністрації судноплавства провели консультації з Виконавчим директором Морської адміністрації Болгарії Вентсіславом Івановим щодо актуалізації процесу укладення Меморандуму про взаєморозуміння про взаємне визнання дипломів і свідоцтв фахівців моряків. Участь України в роботі Комітету Чорноморського меморандуму є важливим кроком до подальшої інтеграції у міжнародну систему безпеки судноплавства та якісного виконання міжнародних зобов’язань у сфері контролю держави порту, повідомляє Морська Адміністрація.