14–17 квітня 2025 року у місті Стамбул (Турецька Республіка) представники Адміністрації судноплавства взяли участь у 25-му засіданні Комітету Меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю державою порту у Чорноморському регіоні. У рамках заходу українська делегація заслухала звіт Секретаріату щодо діяльності Комітету за 2024–2025 рр. та долучилася до розгляду питання удосконалення механізмів контролю державою порту, а також порівняльних характеристик інспекцій та показників прапору сторін Меморандуму. Серед інших обговорених тем – поточний статус членства учасників та спостерігачів, стан ратифікації міжнародних конвенцій національними адміністраціями та результати діяльності міжсесійних робочих груп. Окремо розглянуті питання щодо забезпечення контролю за усуненням порушень, виявлених під час перевірок суден, та внесення змін до положень Меморандуму. Члени Комітету ознайомились з аналітичними матеріалами про результати цільових інспекційних кампаній, які стосувалися дотримання вимог Міжнародної організації праці (МОП) щодо оплати праці моряків і забезпечення пожежної безпеки на борту суден. Учасники засідання розглянули можливість внесення до переліку відповідних документів Меморандуму Гонконгської міжнародної конвенції про безпечну й екологічно раціональну утилізацію суден 2009 року, що набуває чинності 26 червня 2025 року. Українська делегація представила документ PSCC25/16.5, що висвітлює вплив повномасштабного збройного вторгнення російської федерації на безпеку міжнародного судноплавства в Чорноморсько-Азовському регіоні. Виступ стосувався загроз для ефективного та безпечного виконання Україною зобов’язань з контролю держави порту. Представники Адміністрації судноплавства закликали Комітет Чорноморського меморандуму та учасників засідання: вимагати від російської федерації припинити застосування сили проти українських портів, торговельних суден та вивести свої збройні сили з внутрішніх і територіальних вод України; посилити нагляд за дотриманням вимог ІМО на суднах під прапором росії та на суднах, зокрема нафтових танкерах, що прямують до або з російських портів та офіційно закритих українських портів на тимчасово окупованих територіях України. Засідання також стало платформою для обговорення ініціатив з боротьби з корупцією. Підтримано пропозицію щодо покращення функціоналу вебсайтів національних адміністрацій Меморандуму для повідомлень про корупційні випадки, пов’язані з контролем державою порту, та започаткування антикорупційних навчальних програм. Міжнародна палата судноплавства (ICS) представила учасникам цифрову платформу для роботи з електронними дипломами / свідоцтвами фахівця моряків. Українська делегація в межах сесії підтримала: запровадження фінансових обмежень до національних адміністрацій в разі відсутності сплати внесків сторонами Меморандуму протягом останніх трьох фінансових років; створення офіційних акаунтів Меморандуму в соціальних мережах; опрацювання можливості запровадження статусу кооперативного членства в Меморандумі / Cooperating Membership (за підсумками роботи Міжсесійної робочої групи з питань географічного критерію та членства); висловила готовність реалізовувати програми обміну досвідом для інспекторів контролю держави порту в Україні – проте за умови припинення повномасштабної агресії росії для гарантування безпечного навчального процесу. На полях засідання представники Адміністрації судноплавства провели консультації з Виконавчим директором Морської адміністрації Болгарії Вентсіславом Івановим щодо можливості актуалізації процесу укладення Меморандуму про взаєморозуміння про взаємне визнання дипломів / свідоцтв фахівця моряків. Участь України в роботі Комітету Чорноморського меморандуму є важливим кроком до подальшої інтеграції у міжнародну систему безпеки судноплавства та якісного виконання міжнародних зобов’язань у сфері контролю держави порту. повідомляє Морська Адміністрація