Промова в. о. Голови Адміністрації судноплавства Миколи Кравчука з нагоди 25-го ювілейного засідання Комітету Меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту у Чорноморському регіоні

(14 квітня 2025, 11:00, м. Стамбул, Турецька Республіка) Шановні колеги! Радий бути присутнім на ювілейній зустрічі Комітету Чорноморського меморандуму про взаєморозуміння. Сьогодні ми зібралися в Стамбулі – місті, що є воротами до Чорного моря і маяком, який вказує нам шлях у світ. І я вдячний за можливість виступити тут від імені української сторони. Вже двадцять п’ять років ми працюємо пліч-о-пліч. Ця цифра захоплює, але водночас і накладає на нас дедалі більше відповідальності. Двадцять п’ять років національні адміністрації Меморандуму спільно забезпечують проведення інспекцій суден, що є нашим зобов’язанням, нашим вибором сприяти безпеці та захисту довкілля. У березні я мав честь зустрічатися з Генеральним секретарем ІМО в Україні Арсеніо Домінгесом, який так само відстоює збереження та сталий розвиток морського середовища. Тож ми повинні йти цим курсом і належно ставитись до завдань щодо контролю державою порту. Власне, засідання Комітету – найкращий майданчик для обговорення ефективності та злагодженості нашої роботи. Саме зараз це потрібно як ніколи – у часи, коли тіньовий флот і субстандартні судна кидають виклик безпеці міжнародного судноплавства. У зв’язку з цим ІМО під час минулої сесії Юридичного комітету ініціювала проведення огляду міжнародних інструментів. Закликаю вас також брати участь у цій роботі. Ми не повинні допускати інцидентів на кшталт аварії танкерів «Волгонєфть», що сталася біля українських територіальних вод у Керченській протоці. Наслідки вже всі побачили. Наразі я хочу вам розповісти більше, в яких важких умовах протистояння російській агресії Україна виконує свої функції контролю державою порту. Повторюю, все це відбувається у ХХІ столітті. Портова інфраструктура України зазнає регулярних російських обстрілів. Більш ніж 380 портових засобів зруйновано або пошкоджено, загинули 17 портовиків. Лише 11 березня цього року під час російського ракетного обстрілу Одеси постраждало судно MJ PINAR під прапором Барбадосу. Удар забрав життя чотирьох моряків. І це статистика охоплює лише нашу галузь. Регулярних обстрілів зазнають також мирні міста і цивільна інфраструктура. Я хочу, щоб усі присутні почули ще раз про те, як агресор 4 квітня обстріляв Кривий Ріг балістичною ракетою з касетною бойовою частиною і вбив 9 українських дітей. Вчора росія нанесла удар по місту Суми. Тридцять дві людини, двоє дітей, загинули. Це – жахлива трагедія. Але навіть в умовах збройної агресії рф Україна, на відміну від країни-агресора, продовжує виконувати свої міжнародні зобов’язання. Ми робимо все від нас залежне для підтримання глобальної продовольчої безпеки. За допомогою європейських партнерів стабільно функціонує український зерновий коридор. В українських портах, за винятком тимчасово окупованих і офіційно закритих, нами мінімізовано затримання та відстрочки виходу суден. Ми запровадили оптимізовані та прозорі процедури перевірок. Увесь процес фіксується на відео за допомогою нагрудних камер. Також ми інвестуємо в матеріально-технічне забезпечення інспекторів. Попри обмежений бюджет воєнного часу, вони отримують транспортні засоби і комп’ютерне обладнання. На завершення хочу наголосити на нашій місії заради стабільного майбутнього. Ми маємо впроваджувати справедливі перевірки суден на дотримання міжнародних вимог щодо охорони людського життя на морі та запобігання забрудненню. Водночас це і наша боротьба за стабільність усього Чорноморського регіону. Країна, що вважає Чорне море потенційним місцем ведення війни і планує знищити фундаментальні принципи міжнародного порядку, повинна відповісти за свої злочинні дії. Вона не має права на членство у будь-якій цивілізованій інституції, зокрема у Комітеті Чорноморського меморандуму. Дякую вам усім за увагу. Слава Україні! повідомляє Морська Адміністрація

Залишити коментар