Як вдалось розблокувати експорт зерна через Дунай в Чорне море і що це дасть

Заступник голови державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства Віктор Вишньов розповів ВВС News Україна, як це зараз працює. Зараз судна пішли через українське гирло Бистре до дунайських морських портів Ізмаїл, Рені і Усть-Дунайськ. Працювати через румунське гирло Суліна було складно, адже воно має меншу пропускну здатність (воно одностороннє) і там швидко скупчилась велика кількість суден і вони зупинились у величезних чергах, каже Вишньов. За даними видання Ukrainian shipping magazine, там зібралась черга у 130 суден. “Через блокаду цивільного судноплавства росіянами, світовим компаніям з морського транспортування довелося використовувати румунський канал Суліна, що призвело до скупчення великої кількості суден та значного перевантаження каналу”, – додають військові. Як каже Вишньов, після звільнення від росіян Зміїного з’явилася опція розблокувати українське гирло і експортувати та імпортувати напряму через Дунай і Чорне море. “Це дозволяє розвантажити велику пробку, яка утворилась на Дунаї”, – каже він. Дунайські порти зможуть забезпечувати третину всього нинішнього українського експорту. “Звісно, що основний потік експорту йшов з основних морських портів і це зараз заблоковано”, – наголошує Вишньов, але і маршрут через Дунай – це також суттєве полегшення. Він наводить приклад – одне величезне судно Панамакс заходило на термінали портів великої Одеси і міг взяти 30-50 тисяч тонн зерна. Натомість баржі з дунайських портів можуть взяти – до 5-7 тисяч тонн максимум. За словами Вишньова, зараз, як правило, ці невеликі судна до 5 тисяч тонн виходитимуть у море з Дунаю і одразу перевантажуються на великі морські Панамакси в румунській Констанці. Далі продукція везеться у всі куточки світу. “Немає сенсу ганяти маленькі судна на дуже великі відстані”, – додав Вишньов. Він сподівається, що такий маршрут буде нормально функціонувати, а також наголосив, що зараз є можливість доставляти вантажі на південь Одещини попри обстріли росіянами інфраструктури. Але, як вказує Віктор Вишньов, головне для України – запустити головні морські порти для повноцінного експорту. Проте це питання домовленостей на найвищому рівні. Стаття доступна за посиланням: https://www.bbc.com/ukrainian/news-62126025?fbclid=IwAR1kSC6C-sXwO9pBYasRyTcu9ZZu8W8P6eEQaeiUB3hzR_b95CBgnWDOAI4 повідомляє Морська Адміністрація