Працівники ДУ «Держгідрографія» взяли участь у 60 сесії Робочої групи з уніфікації технічних приписів та правил безпеки на ВВШ.

Працівники управління міжнародних відносин та комунікацій з органами державної влади ДУ «Держгідрографія» у складі делегації Мінінфраструктури, разом з представниками інших вітчизняних галузевих установ, підприємств та відомств, взяли участь у черговій, 60 сесії Робочої групи з уніфікації технічних приписів та правил безпеки на внутрішніх водних шляхах Комітету з внутрішнього транспорту Європейської економічної комісії Організації Об’єднаних Націй (ЄЕК ООН) (SC.3/WP.3), яка пройшла 16–19 лютого у дистанційному режимі, з огляду на триваючі карантинні обмеження.

Одним з двох ключових питань, винесених на розгляд сесією, стала робоча нарада на тему: «Запобігання забрудненню із суден внутрішнього плавання та екологізація внутрішнього водного транспорту». До уваги учасників заходу було представлено низку презентацій, присвячених різним аспектам запобігання забрудненню із суден внутрішнього плавання та зменшення впливу внутрішнього судноплавства на навколишнє середовище, а саме: а) законодавча база щодо поводження з відходами, які утворюються в результаті експлуатації суден; б) модернізація та екологізація флоту внутрішнього плавання; в) господарська діяльність портів в контексті її впливу на навколишнє середовище; г) подальші кроки щодо реалізації «зеленого порядку денного» у внутрішньому судноплавстві та ін.

Під час обговорення презентацій, учасники сесії дійшли згоди, що найбільш актуальними щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища із суден внутрішнього плавання та суден типу «ріка-море» є: запобігання забрудненню води із суден внутрішнього плавання; скорочення викидів парникових газів; зменшення обсягів скидання водяного баласту. На думку присутніх, найважливішими заходами для забезпечення плавного переходу галузі внутрішнього водного судноплавства до перевезень із нульовим рівнем викидів є: розвиток інфраструктури, необхідної для ефективного використання альтернативних видів пального; скоординовані політичні заходи на регіональному та міжнародному рівнях; сприяння введенню в експлуатацію суден, побудованих з використанням технологій з декарбонізації, а також достатній рівень фінансування та розробка відповідних узгоджених норм і стандартів.

Серед найважливіших поточних питань, які зазвичай розглядаються на кожній із сесій SC.3/WP.3, стали ухвалення рішення про підготовку четвертого перегляду Переліку основних характеристик і параметрів мережі водних шляхів категорії Е («Синьої книги»), разом з початком розробки нової класифікації європейських внутрішніх водних шляхів, запропонованої Всесвітньою асоціацією інфраструктури водного транспорту (ПМАКС). Одночасність ухвалення обох рішень не є випадковою: з повідомлень учасників як цієї, так й кількох попередніх сесій SC.3/WP.3, нагальна необхідність ґрунтовного оновлення «Синьої книги» назріла вже давно, а перегляд публікації разом з розробкою принципово нової класифікації внутрішніх судноплавних шляхів дозволить оперативно врахувати усі останні зміни у маршрутах перевезень європейськими судноплавними річками та каналами.

Повідомляє Держгідрографія.