“Морські бізнес-новини України” звернулись до компаній-експортерів та учасників ринку щоб отримати реальну інформацію, як вплинуло на їх роботу перекриття Росією районів Чорного та Азовського морів.
Олексій Вадатурський, генеральний директор ТОВ СП “Нібулон”:
“Компанія “Ніблон” працює в штатному режимі. Судна заходять і завантажуються згідно контрактів в Миколаєві та на рейді Трутаєва.”
Євген Садовий, генеральний директор групи терміналів Risoil:
“У мене немає інформації про відміну суднозаходів у зв’язку з перекриттям Росією районів Чорного моря. На роботі нашого підприємства це не відобразилось. Працюємо у штатному режимі, плани не змінюються”.
Андрей Кузьменко генеральный директор ZIM Украина:
“За моєю інформацією, лінії свої рейси по цим причинам не відміняли, на мапах marinetraffic картина цілком спокійна.
Ми були змушені відмінити заход нашого контейнеровозу, але це було викликано дуже поганою погодою в Босфорі та Новоросійську, внаслідок чого могла виникнути надмірна затримка і необхідність пропустити порт для відновлення розкладу.
Для компенсації цієї незручності наше наступне судно в Новоросійськ заходити взагалі не буде, а піде одразу до України. Крім того, погана погода і перевантажений склад у Новоросійську також призвели до суттєвої затримки першого заходу нового Ro-Ro сервісу – замість 8 лютого судно тільки очікує на постановку до причалу в Новоросійську 25\2.
На жаль, зимове Чорне море дуже недружнє до чітких розкладів.”
В прес-службі PJSC ArcelorMittal Kryvyi Rih повідомили: “У відповідь на Ваш запит повідомляємо, що суднозаходи відмінені не були, експортні плани «АрселорМіттал Кривий Ріг» не порушені.”
Прес-служба Групи терміналів TIS повідомила на наш запит: “В TIS не було ні відмов від суднозаходів, ні змін графіка постановки суден. На цей час працюємо у плановому режимі.”
Олександр Гладілін, засновник митно-брокерської компанії Port Clearance:
“Port Clearance працює як з корпоративним сегментом, так і з фізичними особами. І реакція на ситуацію в Чорному морі у обох категорій клієнтів різна.
Багато громадян сприйняли те що відбувається трохи емоційно. Деякі найбільш тривожні клієнти навіть відклали плани по придбанню електромобілів в Китаї аба замовлення нових партій імпортних товарів. Відчувається, що інформаційне накачування в ЗМІ навколо цієї проблеми примушує людей сильно переживати.
Бізнес навпаки відноситься до проблеми більш виважено та стійко. Дуже спокійно відреагували експортери та імпортери, не зв’язані з ретейлом. В цілому примітно, що компанії поки що зайняли очікувальну позицію, сподіваючись на нормалізацію логістичних ланцюгів в найближчий час.
Від себе додам, що наша команда працює у звичному режимі, продовжуючи надавати логістичні послуги в повному обсязі. Працюємо – не панікуємо!”
Поки ми готували цей матеріал, з’явилось повідомлення Lloyd’s Market Association про те, що води Чорного та Азовського морів включили у перелік зон “військових ризиків”.
Юрій Васьков, заступник Міністра інфраструктури України:
“Оцінювати і попереджати ризики – це адекватна реакція в умовах навіть мінімальної загрози. Що зараз і робить морський страховий ринок. Тим більше, що всі зараз спостерігають надмірний ажіотаж в іноземних ЗМІ. Не відреагувати і не попередити страховиків – це фактично залишитись осторонь і показати свою бездіяльність. Такі попередження мають вимушений характер на фоні інформаційної паніки, яка, сподіваємось скоро припиниться.
Що робимо ми? Ми не панікуємо, ми працюємо, щоб забезпечити безпечний трафік суден і безперервну роботу українських портів. І робимо це успішно. Ми визначили і рекомендували безпечний коридор для проходу, своєчасно надали інформацію для всіх суден, в рекордні строки провели дослідження дна та глибин і повідомили результати у прибережних повідомленнях. Ситуація в морських портах України стабільна. Працюємо в штатному режимі.”