Завершуються роботи з ремонту ділянки 4-ї черги естакади порту, прилеглої до схилу ЦПКіВ ім. Т.Г.Шевченка, будівельники міняють асфальтобетонне покриття на дорожню плитку-ФЕМ (фігурні елементи мощення), демонтують старі та встановлюють нові конструкції температурних швів. 14 лютого, естакаду планують відкрити для руху вантажного автотранспорту, який прямує на/з контейнерного та зернового терміналів Карантинного молу.
Про це повідомляють у інженерній службі Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (ОФ ДП «АМПУ»).
Фахівці, зокрема, відзначають, що в порівнянні з традиційним асфальтобетоном плитка-ФЕМ показала себе набагато стійкішою при експлуатації доріг із високим динамічним навантаженням. Даний вид покриття не «пливе» під колесами вантажівок у літню спеку і не розбивається колесами під час численних температурних коливань холодної пори року.
– Загалом на 2022-й рік у нас запланована велика программа реновації дорожньої інфраструктури, – розповідає начальник інженерної служби філії Юрій Шевченко. – Як тільки ми відкриваємо рух після ремонту 4-ї черги естакади, будівельники приступають до капітального ремонту «нижніх доріг» порту. На даних об’єктах належить не тільки замінити асфальтобетон на плитку-ФЕМ, а й провести реконструкцію підземних інженерних мереж, деякі з яких укладені ще на початку ХХ століття. Щоб не зупиняти технологічний процес на перевалочних комплексах, ця программа розбита на п’ять етапів. Окрім цього, успішно пройшов державну експертизу проект із реконструкції 3-ї черги магістрального шляхопроводу – найдовшої ділянки портової естакади, протяжністю 2,1 км. Обсяги робіт там дуже великі, у масштабах порту це в буквальному сенсі – «велике будівництво».
Як пояснив далі Ю.Шевченко, на 3-й черзі шляхопроводу Одеського порту належить повністю замінити дорожнє покриття з гідроізоляцією, встановити нову перильну і бар’єрну огорожу, також запроектовані ремонт і фарбування 700-метрового металевого прольоту, відновлення всіх залізобетонних конструкцій та багато іншого.
На етапі розробки проекту реконструкції естакади інженери Одеської філіїї ДП «АМПУ» застосували технічні рішення, які дозволять продовжити міжремонтний період експлуатації об’єкту. Зокрема, металева перильна огорожа, яка кородує та швидко втрачає експлуатаційні якості, буде замінена на пластикову (таку сьогодні застосовують при будівництві мосту через Сухий лиман на трасі Одеса-Чорноморськ). Проектне рішення передбачає також принципово нові конструкції водовідливної системи, які замінять громіздкі залізобетонні карнизні блоки, що швидко кородують та підлягають частій заміні.