Про вплив морської блокади на Чорноморські та Азовські порти України. Коментар О.Голодницького

Коментар в.о.голови Адміністрації Морських Портів України, Олександра Голодницького “Морським бізнес-новинам України” про наслідки морської блокади для портів України.

Прокоментуйте, будь-ласка, навчання Росії на Чорному морі та чи призведе це до морської блокади України?

Згідно прибережних попереджень № 41/22, 42/22, 43/22, виданих державною установою «Держгідрографія» Морської адміністрації України на підставі листа Управління навігації та океанографії Міністерства оборони Російської Федерації від 08.02.2022, з 13.02.2022 до 19.02.2022 включно окремо визначені координатами райони Чорного та Азовського морів перекриваються для проведення «заходів з бойової підготовки – стрільби ракетні та артилерійські, плавання небезпечно».

Зазначені райони перекривають рекомендовані шляхи руху суден до морських портів України.

По Азовському морю – визначені зони охоплюють майже половину Азовського моря, від північноі частини керченської протоки, вліво – вправо, і вище. Судноплавство на вхід і вихід до / з портів Маріуполь та Бердянськ до протоки буде зупинено.

Що стосується портів та судноплавства на Чорному морі та річках Дніпро, Підвенний Буг, то визначений координатами район частково охоплює рекомендовані шляхи, тому мова йде не про блокування, а про обмеження проходу для суден за осадкою. Зараз фахівці АМПУ, Держгідрографії та Морської Адміністрації детально вивчають глибини на тій частині, яка не охоплена районом обмеження і через нетривалий час ми зможемо визначити обмеження за осадкою для суден, що прямують в порти України в цей проміжок лютого.

Які очікуються наслідки для портів України та вантажообігу?

Я вважаю, що в масшатабах року ця ситуація буде знівельована, але в масштабах лютого (з 13 по 19 лютого) українські порти на Азовському морі не зможуть отримувати суднозаходи і не зможуть здійснювати вантажоперевалку. Це буде вимушена перерва в роботі і падіння доходів.

Щодо портів на Чорному морі – це обмеження може вплинути на контракти як вітчизняних, так і іноземних компаній, терміни відвантаження можуть бути вимушено порушені.

Щодо безпеки українських портів. Питання не до вас, але чи готові порти до такого сценарію?

Питання до ВМС України. Наші мобілізаційні плани в повній готовності і актуалізовані. Але підходи до кордонів держави та безпекамторговельного судноплавства в цьому аспекті – це відповідальність оборонного відомства.

Як АМПУ планує вирішувати питання із заробітними платами підприємств Маріуполя і Бердянська?

Це буде болюче, простій ці 8 днів, але для виведення персоналу на інший режим роботи час нетривалий. Ця ситуація може вплинути на розмір премій, оскільки вплине на фінансовий результат. Але впевнені, що в межах року це знівелюється, і колективи отримають нормальну заробітну плату.