Про це повідомив заступник директора Департамента комерційної роботи “Укрзалізниці” Валері Ткачов у соцмережі.
“Перерахую декілька досягнень діючого керівництва АТ «Укрзалізниця» та Міністерства Інфраструктури за остані 5 місяців 2021р:
Переглянуто тарифи на перевезення вантажів – Наказ МІУ 418 (вантажі 1 кл-+30%; 2 кл-+15% за 2 етапи; позакласні вантажі -+25,9%; порожній пробіг з-під вивантаження 1-2 кл -+51,8%) та Наказ 586 від 29.10.2021 р (вантажі 1 кл-+9%) – тарифи до цього часу не переглядалися близько 2,5 років, а залізниця перевозила 65% вантажів з від‘ємною рентабельністю. УЗ субсидіювало окремі галузі (читай олігархів) дешевою логістикою, нижче собівартості!
АТ «Укрзалізниця» отримає понад 14 млрд грн додаткового доходу
Запущено програму оновлення парку вантажних вагонів. Наказ МІУ 647 від 30.11.2021р (протягом 10 років буде збудовано більше 51 тис вантажних вагонів; значно покращиться безпека руха на залізниці, буде відновлено роботу вагонобудівної галузі).. Вагонобудівна галузь отримає замовлень на 120 млрд грн протягом 10 років.
Вперше АТ «Укрзалізниця» вчасно отримала затверджений Фінансовий план (до початку звітного року)! Раніше УЗ мало Фінансовий план лише всередині звітного року, що унеможливлювало нормальну роботу підприємства.
Укрзалізниця почала закуповувати електроенергія без посередників у державної компанії «Енергоатом». Економія коштів -близько 300 млн грн щомісяця або 3-4 млрд грн на рік.
Нарешті розпочаті ремонти та відновлення залізничної інфраструктури, електрифікація мережі! За остані 5 місяців відремонтовано більше колії чим протягом 7 місяців поточного року та за попередній рік! Протяжність електрифікованих шляхів за 5 місяців перевищило протяжність електрифікованих шляхів УЗ за остані 3 роки! Об‘єм закупівель рельси та комплектуючих за остані 5 місяців перевищую закупівлю за остані декілька років.
Але ремонту дійсно потребує ще майже 9 тис км колії, зроблені лише перші кроки до відновлення інфраструктури.
Протягом останніх 5 місяців значно покращились фінансові показники АТ «Укрзалізниця»
Фін результат АТ « Укрзалізниця»:
-за 2020 рік збиток склав 11,9 млрд грн;
-1 півріччя 2021 збиток склав 1,4 млрд грн!
За результатами 2 півріччя та усього 2021 р АТ «Укрзалізниця» вже має прибуток
Вперше за остані 10 років в поточному році фіксується зростання об‘єму вантажних перевезень. У 2021 році залізниця перевезено (314,3 млн тн) більше вантажів, чим у 2020 році і навіть у 2019 році. Вантажообіг у 2021р зріс приблизно до рівня 2019р.
Якщо аналізувати перевезення вантажів за остані 5 місяців 2021 р, то УЗ має найкращій показник за останні 4 роки(2018-2021рр) – перевезено майже 140,9 млн тн вантажів.
Для зменшення корупційних ризиків пр розподілу вагонів АТ «Укрзалізниця» впроваджено проведення аукціонів через ЕТС Прозорро.Продажі 100% відсотків вагонів-зерновозів розподіляється через аукціони, більша частина цементовозів та напіввагонів. Це дозволило значно збільшити доходні надходження від використання вагонів УЗ!
Нарешті почали збільшувати платню залізничників. Та потрібно це робити і надалі, праця простого залізничника дуже важка та недооцінена!” – повідомив він.