30 грудня, суднобудівне підприємство «Палада» на своїй сторінці у Facebook оприлюднило проектне зображення нового плавучого доку Pallada 5000TLC, що розроблений власним конструкторським бюро державного заводу.
Судячи із натпису на зображені плавучого доку, його будуватимуть для хорватської компанії «ISKRA SHIPYARD 1 LLC».
«Новий контракт дасть змогу колективу заводу повноцінно працювати протягом 12-13 місяців», – тоді зазначив в.о. директора «Палади» Євген Алхімов.
Плавучий док Pallada 5000TLC здатен забезпечити докування всіх типів цивільних суден з доковою масою до 5000 тонн і завдовжки до 120 метрів, військових кораблів типу «корвет» і «легкий фрегат», а також дизель-електричних підводних човнів.
Понтон доку виготовлятимуть з екологічно чистого морського залізобетону з застосуванням сульфатостійкого портландцементу та спеціальних добавок, завдяки яким споруду можна експлуатувати у всіх кліматичних зонах. Для виробництва башт використовують суднобудівну сталь.
На підприємстві зазначають, що таке поєднання матеріалів дає змогу знизити витрати на обслуговування у 2-2,5 раза у порівнянні з аналогічною сталевою спорудою та не ставити її періодично в сухий док впродовж усього терміну експлуатації, який становить понад 50 років.
Конструкція залізобетонного понтона має забезпечувати підвищену жорсткість всього доку та значно знижує теплові деформації, пов’язані з впливом різниці температур морської води та навколишнього повітря.
Управління баластними операціями забезпечуватиме комп’ютерна система, що здійснюватиме постійний онлайн контроль за станом споруди та судна, що докується.