ДП «Херсонський морський торговельний порт» переходить під управління компанії-концесіонера

23 грудня були підписані акти про передачу майна терміном на 30 років між Міністерством інфраструктури України, ДП «Адміністрація морських портів України», ТОВ «Рисоіл-Херсон» і ТОВ «Херсонський порт».

«Цього місяця ми фіналізували вже другий успішний концесійний проєкт. Важливо, що в цілому цей рік ми завершуємо з розумінням плану дій по кожному морському порту України.

Херсонський порт буде модернізовано, що значно підвищить його ефективність. Йдеться про принаймні 216 млн інвестицій у порт у найближчі 3,5 роки та щонайменше 18 млн грн для інфраструктури Херсону. Зокрема, у планах — співфінансування капремонту доріг на шляху до порту та нового майданчика для вантажівок поза межами міста.

Капітальні інвестиції допоможуть реалізувати потенціал для розвитку перевезень внутрішніми водними шляхами, адже порт знаходиться у дельті Дніпра. Однією з умов концесійного договору є збільшення до 80% частки вантажів, що прямують до порту внутрішнім водним та залізничним транспортом», — розповів Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.

Загальна сума інвестицій — 320 мільйонів гривень. Компанія-концесіонер планує провести модернізацію та реконструкцію обладнання, механізацію складів, встановленню додаткових силосів. Для цього вже затверджено план-графік здійснення інвестицій та розроблені технічні проєкти.

За умовами концесійного договору концесіонер зобов’язується:
◾ щорічно сплачувати концесійний платіж у розмірі щонайменше 12 млн грн з урахуванням індексації та 7% від чистого доходу;
◾ протягом перших 3,5 років з дати закінчення перехідного періоду інвестувати в об’єкт щонайменше 216 млн грн, а протягом перших 10 років – ще додатково щонайменше 62 млн грн;
◾ забезпечити обсяги перевалки вантажів порту у 2030 році на рівні не менше 1,36 млн тонн;
◾ забезпечити безперервну діяльність порту;
◾ перевести всіх працівників Херсонського морського порту та частину працівників Адміністрації морських портів України, не допускаючи їх звільнення протягом 10 років;
◾ не допускати зниження заробітної плати працівників протягом перших 3-х років з моменту прийняття їх концесіонером на роботу, підвищуючи рівень виплат відповідно до законодавства;
◾ виконувати заходи щодо охорони навколишнього природного середовища.

«Якісна підготовка дозволяє запустити всі робочі процеси у максимально короткий час. Нами буде застосовуватись сучасний підхід, нове обладнання і технології — це означає не лише збільшення обсягів перевалки, а й вищі зарплати для співробітників, покращення умов та безпеки праці, дотримання високих екологічних стандартів», — підкреслив Олександр Мінов.

Насамперед компанія-концесіонер планує провести модернізацію та реконструкцію обладнання, механізацію складів, збільшення ємності одночасного зберігання зернових завдяки встановленню додаткових силосів.
Для цього вже затверджено план-графік здійснення інвестицій та розроблені технічні проєкти.
Зазначимо, порт є універсальним як за номенклатурою вантажу, що обробляється, так і за місцем розташування. У ТОВ «Херсонський порт» підкреслюють, що при відносно невеликій площі — він може бути дуже ефективним. Саме застарілість обладнання, техніки і технологій, що застосовувались в порту до концесії, призвело до падіння обсягів перевалки та погіршення фінансового становища підприємства. «Все це має залишитись у минулому», — додають у компанії.
Нагадаємо, що договір стосовно передачі в концесію майна ДП “Херсонський морський торговельний порт” було підписано 26 червня 2020 року в присутності Президента України Володимира Зеленського. Консультаційну допомогу протягом усього процесу надавав проєктний офіс з розвитку державно-приватного партнерства «СПІЛЬНО».