«Велике будівництво» йде до портової галузі, – Олександр Голодницький

Повідомив керівник Адміністрації морських портів в інтерв`ю видавництву ЦТС.

Виходячи з того, що, як ви висловилися, “Велике будівництво” йде до портової галузі”, чи було поставлене якесь завдання від міністерства?

Я б висловився таким чином: “Велике будівництво відбутись в портовій галузі тільки в тому випадку, якщо ми ментально змінимося. Зараз ми повинні в найкоротші терміни сформувати якісне технічне завдання для проектування великої кількості важливих і раніше намічених проектів, щоб можна було реалізувати установку міністра, яку галузь вже сильно зачекалася, йдеться про проекти, які містилися в “старих” планах розвитку всіх морських портів, але які всю історію АМПУ та реформи в портовій галузі стримувалися обмеженістю власного ресурсу АМПУ. ще з кінця 2020-початку 2021 року всі Ради портів актуалізують свої плани розвитку.

До того ж, зараз вивчаємо можливість перейти на модель Design and Build. До цього класичним підходом було спочатку проектування, іноді і двостадійне, розробка та схвалення ТЕО, після чого розробка та затвердження стадії Проект, і лише далі – власне будівництво. Цей підхід дуже розтягував проекти за термінами реалізації.

Протягом трьох-чотирьох тижнів необхідно оцінити актуальність зовнішніх умов, готовність, вартість проектування та можливості реалізації проектів, щоб закласти ці цифри у проект змін до фінансового плану 2022 року. Стане зрозумілим є дефіцит коштів та визначено джерело фінансування цього дефіциту. Зараз триває активний діалог з цього питання, обговорюються різні інструменти та можливість залучення зовнішніх запозичень та фінансових інституцій.

Оскільки проекти перехідні, то я бачу їх початок у 2022 році та реалізацію у найближчі максимум три роки, залежно від технологічного циклу.

Якими будуть джерела фінансування?

У випадку з АМПУ найбільш економічно доцільним джерелом фінансування зараз є власний прибуток. Точніше буде сказати, зміна пропорції прибутку: та, що залишається у розпорядженні АМПУ, та та, що у вигляді дивідендів йде до бюджету.

Міністерство інфраструктури та особисто міністр зараз активно працює з Міністерством фінансів, Міністерством економіки, Кабміном та Верховною Радою щодо зниження тиску дивідендів. Йдеться або перегляд ставки дивідендів, або основи їх нарахування. Нагадаю, що ще раніше АМПУ неодноразово офіційно виходило з ініціативами та проектами змін до актів законодавства, які передбачали або зменшення ставки (з 80% до 30%), або визначення бази оподаткування як різниці між показником чистого прибутку за вирахуванням витрат на реалізацію інфраструктурних проектів загального. користування, здійснених згідно з фінансовим планом.