Про це повідомив в.о. Голови ДП «АМПУ» Олександр Голодницький під час Міжнародного форуму інфраструктури та транспорту у місті Києві.
Про це повідомила прес-служба АМПУ.
Олександр Голодницький наголосив, що ДП «АМПУ» принципово змінює підхід до капіталовкладень. Та зауважив, що для розвитку та конкурентоспроможності галузі, портова інфраструктура вимагає кардинального оновлення.
Всю свою невеличку історію ДП “АМПУ” розраховувало виключно на власні джерела (залишок чистого прибутку та амортизацію), які щороку танули через дивідендну політику держави. І саме з власних джерел розраховувався обсяг «амбіцій» АМПУ, незважаючи на те, що галузь та бізнес мав і має право на принципово більші асигнування у розвиток. Завдяки позиції Міністра та керівництва МІУ, АМПУ зараз завершує актуалізацію планів розвитку кожного порту та вносить до проєкту фінансового плану на 2022 рік усі найбільш актуальні, загальноважливі проєкти по акваторіях і територіях усіх портів, від проєктування до безпосередньо будівництва.
“Ми налаштовані на глобальну модернізацію та оновлення стратегічної інфраструктури, одночасно, комплексно, логічно, відпрацьовуючи і синхронізуючи дорожні карти із портовими операторами і терміналами, – підкреслив О. Голодницький. – Розрахований дефіцит коштів буде покритий за рахунок зовнішнього інвестування (по окремих проєктах ми ведемо переговори щодо механізму залучення та подальшої компенсації інвестицій стейкхолдерів), а також запозичення на внутрішніх та зовнішніх фінансових ринках. Ми розпочали цей реально амбітний план, і ми його реалізуємо”.
В.о. голови АМПУ додав також, що плани розвитку всіх морських портів будуть актуалізовані (зараз діють плани, затверджені у 2014-2018р.р.) та затверджені АМПУ і подані на погодження до МІУ до кінця поточного року.
Як зазначив керівник держпідприємства, у вже поданому проєкті фінансового плану АМПУ на 2022 рік передбачені консалтингові витрати на залучення коштів для реалізації інфраструктурних проєктів у портах.
– У дуже стислі строки ми повинні, по-перше, остаточно сформувати портфель проєктів, визначитись з обсягами інвестицій, звірити із власними джерелами фінансування, сформувати цифру необхідних залучень. Можливе отримання позитивного рішення щодо зміни ставки дивідендів з боку Кабінету Міністрів України або Верховної Ради України. Паралельно ми вивчаємо, і вже є конкретні напрацювання, щодо можливого запозичення коштів за кількома моделями, – сказав Олександр Голодницький.
За словами керівника підприємства, як один з можливих варіантів залучення коштів на реалізацію проєктів у ДП «АМПУ» розглядають модель компенсації інвестицій.
“Наразі, йдуть перемовини зі стейкхолдерами, щодо можливості з їхнього боку фінансування власними коштами окремого точкового проєкту на умовах повернення вкладених коштів інвестору за рахунок портових та інших зборів, які будуть зібрані завдяки реалізації проєкту”, – пояснив Олександр Голодницький.