19 жовтня в Миколаєві відбувся круглий стіл «Розвиток залізничної інфраструктури Корабельного району м. Миколаєва» за участі представників органів державної влади та місцевого самоврядування, Укрзалізниці та підприємств морегосподарського комплексу Корабельного району.Про це повідомила прес-служба АМПУ.
Питання пропускної здатності наземної інфраструктури морських портів та її синхронного розвитку спільно з розширенням бізнесу в портах та на прилеглих територіях є особливо важливим з точки зору комплексного розвитку морських портів.
“За останні роки порти Миколаївського регіону демонструють стрімке та потужне зростання вантажопереробки. Відповідно до наявних даних, за результатами 2020 року в Корабельному районі м. Миколаєва стивідорними компаніями перевантажено близько 18 млн тонн вантажів (55-60% з них – залізничним транспортом).
За прогнозами аналітиків, на період до 2030 року, за сприятливої економічної ситуації та гарного врожаю, вантажообіг може збільшитись до 30 млн тонн на рік (орієнтовні розрахунки, що включають ТОВ «ЄВТ Грейн», ТОВ «МСП Ніка-Тера», ТОВ «Кютерміналз Ольвія», ТОВ «СЗ «Океан», ТОВ МП «Термінал-УХЗС», ТОВ «МГЗ»). Весь обсяг залізничних вантажних перевезень до цих підприємств проходить через одну неелектрифіковану колію перегону від ст. Прибузька до ст. Жовтнева, що, в тому числі, зупиняє весь потік автомобільного транспорту через пр. Богоявленський. Отже, виникає необхідність у розв’язанні ситуації, що створилась навколо цього досить серйозного питання, а саме добудови другої залізничної колії», – довів до присутніх основну мету круглого столу начальник філії «Ольвія» ДП «АМПУ» Андрій Єгоров.
Віталій Ліпський, заступник Голови ДП «АМПУ» з технічних питань та розвитку інфраструктури під час свого виступу зазначив, що з метою більш глибокого вивчення даного питання Адміністрацією морських портів України ініційовано розробку принципових проєктних рішень з розвитку Миколаївського портово-промислового вузла, які, в свою чергу, включають аналіз, стан та перспективи розвитку морських портів в синергії з розвитком інших видів транспортної інфраструктури та територій розташування. В рамках роботи з розробки вищезазначеної проєктної документації та для забезпечення гармонійного розвитку портів та припортових станцій, АМПУ постійно налагоджує тісний діалог з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, Укрзалізницею та представниками бізнесу.
Представниками морегосподарського комплексу, у свою чергу, було запропоновано декілька можливих шляхів вирішення питань, які можуть виникнути у майбутньому та буть сповільнювати роботу бізнесу, а саме: будівництво додаткової колії на ділянці перегону вагонів від станції Прибузька до станції Жовтнева, будівництво об’їзної залізничної колії в напрямку Корабельного району міста за межами житлових масивів від станції Миколаїв-Сортувальний від ділянки сортування вагонів до ст. Жовтнева, електрифікація підхідних залізничних шляхів до м. Миколаїв, проєктування та реалізація дворівневої транспортної розв’язки на перетині залізничного перегону Прибузька-Жовтнева з проспектом Богоявленський, відновлення та добудова усіх колій на ст. Прибузька та інше.
Активну та основоположну участь у засіданні брали представники АТ «Укрзалізниця». Насамперед, на основі комісійного огляду, що провели представники залізниці, зроблено висновок про можливість будівництва другої колії на ділянці перегону за умови виконання низки питань.
За результатами засідання прийнято рішення щодо доцільності розробки техніко-економічного обґрунтування реконструкції станції Жовтнева, що включатиме, в тому числі, будівництво другої паралельної колії перегону з переведенням на електрофікацію, замість дизельної тяги, що значно покращить екологічний стан навколишнього середовища та підвищить пропускну здатність станції.
Активну участь у засіданні брали: Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич, заступник голови облдержадміністрації Ігор КУЗЬМІН, директор регіональної філії «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця» Сергій Нікулін з фахівцями УЗ, депутат Миколаївської обласної ради Ігор КІЧ, представники бізнесу: ДП «СК «Ольвія», ДП «Укроборонсервіс», ТОВ «Аскет Шиппінг», ТОВ «Зерноторгова компанія «Деметра», ТОВ «Кютерміналз Ольвія», ТОВ «Миколаївський глиноземний завод», ТОВ МП «Термінал-УХЗС» ТОВ «МСП Ніка-Тера», ТОВ «Оушн Венчерз», ТОВ «Компанія «Євровнєшторг», ТОВ «ЄВТ Грейн», ТОВ «СЗ «Океан», ТОВ «ТрансЮкрейн».