ІПДМ повідомила про відновлення роботи державного Реєстру документів моряків та Кабінету моряка України

У зв’язку із численними зверненнями щодо легітимності електронних ресурсів Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків (ІПДМ) надає офіційні роз’яснення.

Про це повідомила ІПДМ 28 серпня на своєму сайті.

ІПДМ, як розпорядник бази персональних даних моряків повідомляє, що на виконання окремих доручень заступника Міністра інфраструктури України № “191/46/11-21” від 21.07.21 р. та № “194/46/11-21” від 23.07.21 р., нами відновлено роботу державного Реєстру документів моряків, ДКК та Кабінету моряка.

«Кабінет моряка» приватний чи державний ресурс Єдина офіційна веб версія «Кабінету моряка» знаходиться за посиланням https://cabinet.itcs.net.ua

«Кабінет моряка» розташований на ресурсах ІПДМ в домені net.ua у зв’язку з тим, що законодавчо ІПДМ не має права реєстрації на домені gov.ua. Це дозволено тільки органам виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Додатково впроваджено мобільний застосунок «Кабінет моряка», який офіційно та безкоштовно передано від розробника до ІПДМ. Посилання на мобільний застосунок викладено на офіційному сайті ІПДМ.

Розробник «Кабінету моряка» – дійсно приватна особа, як і у 80% програм, що використовуються державними органами. Але право користування та розпорядження цим програмним засобом належить ІПДМ. При цьому на розробку та технічну підтримку «Кабінету моряка» ІПДМ не витратило ані копійки державних коштів. Реєстрація та користування «Кабінетом моряка» для моряків – безкоштовне.

Захищеність персональних даних моряків

Всі персональні дані моряків та програмне забезпечення зберігаються на серверах дата-центру ТОВ «Гігаклауд» та ТОВ «Де Ново», на яких, до речі, розміщено і інші державні ресурси, в тому числі додаток «ДІЯ».

Зазначені ресурси, на виконання Закону про захист персональних даних, захищені за нормами КСЗІ, що гарантує відсутність можливості взлому або втручання до інформації (сертифікат ISO / IEC 27001: 2013 (міжнародний стандарт з управління інформаційною безпекою) та сертифікат PCI DSS (міжнародний стандарт, що регулює інформаційну безпеку даних кредитних карток).

Програмний продукт «Кабінет моряка» – це програма, що застосовується виключно для обміну даними між Реєстром (базою даних) ІПДМ та моряком, та фактично є шлюзовою системою, який не накопичує та не зберігає персональні данні, а тільки здійснює їх трансфер.

Структура бази даних Реєстру ІПДМ налагоджена таким чином, що навіть у разі спроби проникнення до неї, зловмисники не зможуть отримати структуровану інформацію, яка б відображала будь який зв’язок між ПІБ моряка та його документами. Тобто при взломі фактично неможливо співставити особу моряка та інформацію щодо належних йому документів, внести будь які зміни, видалити або додати запис.

Доступ до персональних даних можуть отримати лише ті особи, яким моряком самостійно надано дозвіл.

Акцентуємо увагу, що моряк подаючи свої документи через «Кабінет моряка» надає згоду саме ІПДМ на зберігання і використання своїх персональних даних.

Навіщо потрібен «Кабінет моряка»

«Кабінет моряка» є електронним варіантом доступу моряка до його особистої інформації, що міститься в державному Реєстрі документів моряків ІПДМ, та обміну цією інформацією із державними органами.
Система електронного документообігу налагоджена таким чином, що моряку не потрібно бігати по інстанціях для подачі чи отримання документів. Особиста присутність у разі використання «Кабінету моряка» необхідна виключно при медогляді, проходженні підготовки в НТЗ та безпосередньо на екзамені в ДКК.

Наразі відсутня необхідність приходити в дипломно-паспортний відділ, вистоювати черги для подачі заяви, а потім отримання робочих документів. Всі документи, які моряк отримує в процесі підготовки та дипломування, автоматично потрапляють з Реєстру безпосередньо до моряка через особистий кабінет. Моряк може їх переглянути та роздрукувати в будь який час самостійно.

Згідно діючого законодавства України, ІПДМ- єдиний орган, який може підтвердити легітимність документів моряка. Згідно вимог міжнародного законодавства, таке підтвердження сертифікатів необхідно протягом п’яти років, тобто на протязі всього терміну дії документу.

Всі підтверджені ІПДМ електронні документи, які містяться в базі даних Реєстру ІПДМ та потрапляють до моряка через особистий кабінет, – є легітимними та визнаються ІМО. Додаткове розміщення на цих документах QR-коду (кодованої інформації кожного документу), дозволяє не тільки захистити документи від підробки, але і перевірити їх миттєво на легітимність в онлайн режимі 24/7 в будь якому порту світу. Також це виключає необхідність виготовлення документів моряка в державних структурах на паперових бланках, їх дублікатів у разі втрати, що значно зменшує витрати моряків, час очікування у разі відсутності таких бланків, та надає можливість самостійного роздрукування моряком в будь-який час в будь-якій кількості. Електронний документ, засвідчений електронно-цифровим підписом посадових осіб, включає всі обов’язкові реквізити документа та відповідно до закону України Про електронні документи та електронний документообіг, має таку саму юридичну силу як і паперовий документ.

Як функціонує «Кабінет моряка»

Принцип роботи Програмного продукту «Кабінет моряка» аналогічний застосунку «ДІЯ»:
реєстрація та ідентифікація особи за номером телефону або в інший спосіб;
завантаження персональних документів через особистий кабінет до бази даних Реєстру ІПДМ;
подача в електронному вигляді заяви на проходження ДКК для підтвердження або присвоєння звання;
автоматичне завантаження свідоцтв про навчання, медичних довідок, протоколів ДКК, дипломів, робочих документів тощо;
самостійний друк будь-якого власного документу моряка, за виключення ПКМ та паспорту моряка, що виключає зайві витрати та економить час.
простий функціонал та доступність користування «Кабінетом моряка» виключає необхідність користування послугами посередників та агентів, які стягували з моряків зайву плату за свої послуги.
Таким чином, всі документи моряка завжди з вами в мобільному телефоні, засвідчені електронно-цифровими підписами посадових осіб, та мають таку саму юридичну силу як і паперовий документ.
Відповідальність за функціонування та розпорядження базою персональних даних та програмних продуктів, які забезпечує електронний документообіг, покладено на ІПДМ. Зважаючи на це, тільки ІПДМ, може офіційно підтвердити правомірність та легітимність їх використання.

Таким чином, ІПДМ запроваджено державну, легальну та надійну систему документообігу, яка дозволяє уникнути безпосереднього спілкування моряків з посадовими особами при подачі та отриманні документів, значно скоротити час на цей процес та мати при собі в електронному вигляді всі необхідні моряку документи з можливістю їх миттєвої перевірки, підтвердження та самостійного роздрукування.

УВАГА!
Шановні моряки!

Не передавайте реєстраційні дані входу та доступу до вашого особистого кабінету третім особам, які намагаються нав’язати вам посередницькі послуги для прискорення отримання документів! Не довіряйте шахраям, що за хабарі гарантують проходження навчання, медогляду, позитивного результату екзамену!

Право доступу до ваших персональних даних та документів можуть отримати виключно уповноважені законодавством особи, які мають безпосереднє відношення до процесу підготовки та дипломування моряків.

 

“Морські бізнес-новини України” попереджають, що Міністерство інфраструктури офіційно заперечує інформацію про відновлення роботи Реєстру моряків.