9 липня, у ДК «Укроборонпром» відбулося засідання робочої групи з розвитку суднобудування, в ході якого було сформовано проєкт Стратегії розвитку суднобудівної промисловості України на період до 2030 року.
Серед інших, до проекту було включено пропозиції Миколаївскої ОДА щодо:
– перспектив застосування механізму Причорноморської суднобудівельно-судноремонтної спеціальної економічної зони з урахуванням попереднього позитивного досвіду і відповідних мультиплікаторів;
– механізму мінімального (із подальшим плановим розширенням) квотування перевалки вантажів у національних портах з та на судна національного виробництва або такі, що отримали судноремонті послуги у національних постачальників, які можуть входити до вищезазначеної Причорноморської суднобудівельно-судноремонтної Спеціальної економічної зони;
– заборони звернення стягнень на майно, передане для виконання оборонного замовлення;
– заборони арешту коштів, внесених як аванс, або кредитних коштів по замовленням на виготовлення/ремонт суден;
– компенсації частини відсотків по кредиту у національній валюті державою в разі придбання приладів, обладнання вітчизняного виробництва для суднобудівельних та судноремонтних робіт;
– захисту підприємств суднобудування та судноремонту, що використовують імпортні ресурси, від можливих у подальшому запроваджень правил обов’язково продажу іноземної валюти і валютної виручки під час волатильності валютних ринків;
– перспективного продуктового ряду непрофільної суднобудівної продукції.
З 15 липня проєкт Стратегії розвитку суднобудівної промисловості України на період до 2030 року почали отримувати підприємства галузі для вивчення та обговорення.
Нагадаємо, що раніше голова «Укроборонпром» Юрій Гусєв анонсував створення такої робочої групи. Також одна із ідей, яку планують втілити – формування кластеру кораблебудування на півдні України. Це питання розробляється спільно із головою Миколаївської обласної державної адміністрації Віталієм Кімом. Також концерн опрацьовує концепцію розвитку Миколаївського суднобудівного заводу.