Міністерство інфраструктури спільно з Міністерством цифровізації та експертними організаціями презентувало план вдосконалення державних сервісів для моряків та шляхів подолання корупційних схем у галузі.
У фокусі – порядок дипломування і видачі посвідчень особи моряка, біометричні паспорти моряків, навчально-тренажерні заклади.
Коли: 14 червня, 15:00
Спікери:
Вступне слово
Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України
Задача Міністерства інфраструктури – напрацювати необхідні кадрові, нормативні та операційні рішення, щоб унеможливити корупційні ризики в майбутньому.
На цьому наголосив міністр інфраструктури України Александр Кубраков під час презентації плану вдосконалення державних сервісів для моряків та шляхів подолання корупційних схем у галузі.
«Історія про корупцію навколо видачі сертифікатів і підтвердження кваліфікації моряків набула широкого розголосу завдяки діяльності низки громадських та експертних організацій. Окремо хотів би виділити роль Офісу простих рішень в цьому процесі, тому що завдяки вашій допомозі про це стало відомо на національному рівні, на цьому етапі проблема була озвучена на національних телеканалах».
Міністр зазначив, що через корупційні схеми моряк має витратити від 5 до 13 тис євро, щоб легально працювати, заробляти гроші і перераховувати їх в економіку України.
Корупційні дії мають розслідуватися правоохоронцями – це їх справа, а наша задача, як міністерства інфраструктури – ми зобов’язані напрацювати необхідні кадрові, нормативні та операційні рішення, щоб унеможливити подібні корупційні ризики в майбутньому. Проблема сертифікації – одна з десяти інших проблем, які зараз мають моряки та учасники ринку у взаємодії з державою. Одна проблема порушує за собою інші, які вимагають як нагальних, так і системних рішень», – підкреслив міністр.
Михайло Саакашвілі, Голова виконавчого комітету Національної ради реформ.
Зараз гарний час для українських моряків. Багато громадян зможуть знайти гарну роботу в галузі морського транспорту.
Про це сказав голова Виконавчого комітету реформ Національної ради реформ Михаїл Саакашвілі на Всеукраїнському Форумі «Україна 30. Економіка без олігархів».
«Для мене дуже важливо, що Міністерство інфраструктури не просто визнає проблему сертифікації моряків, але й намагається це вирішити. Це новий підхід. Якщо всі міністри та всі міністерства так би ставилися до проблем конкретних працівників, фахівців, пересічних громадян, у нас була б зовсім інша реальність. На жаль, це виняток, а не правило життя. Що я можу сказати про моряків? Ми повинні розуміти, що зараз гарний час для українських моряків. Можна багатьом людям знайти гарну роботу», – сказав Міхеіл Саакашвілі.
Реформа державних сервісів для моряків Юрій Васьков, заступник Міністра інфраструктури України
Про цілі Міністерства інфраструктури у сфері вдосконалення державних сервісів для моряків розповів заступник міністра інфраструктури України Юрій Васьков.
«Наша мета – це взяти найкращу світову практику, максимально імплементувати цифрові рішення цих процесів, мінімізувати людський фактор, тобто ми повинні виключити необхідність контакту моряка з чиновниками в усіх випадках, коли це можливо», – зазначив міністр під час презентації плану вдосконалення державних сервісів для моряків та шляхів подолання корупційних схем у галузі.
Також, за його словами, у планах Міністерства забезпечити якісну роботу єдиного вікна електронних сервісів для моряків і спростити та пришвидшити процедуру отримання основних сервісів.
«Ми знаємо, що є дві процедури, якими користуються моряки – це отримання паспорту моряка, тут ми повинні брати приклад з процедури отримання закордонного паспорту, який вже досить прозоро існує, та отримання і підтвердження сертифікатів моряків. Також безумовно налагодити роботу тренажерних і навчальних центрів, для цього ми вже на рівні проекту постанови уряду будемо пропонувати до роботи сертифікації цих центрів залучати провідні міжнародні сертифікаційні організації», – зазначив Васьков.
Частина 1.
Частина 2.
Цифрові рішення для подолання зловживань у сфері переатестації моряків
Молчанов Данило, заступник керівника проєкту USAID/UKAid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS»
Запровадження цифрових інструментів дозволить позбутися корупційних схем, які склалися в галузі морського транспорту.
Про це заявив заступник керівника проєкту USAID/UKAid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» Данило Молчанов під час презентації плану вдосконалення державних сервісів для моряків та шляхів подолання корупційних схем у галузі.
«Ми, як проект міжнародної технічної допомоги, який фінансується урядами США і Великобританії, розраховуємо на політичну волю для того, щоб через запровадження цифрових інструментів можна було позбутися зайвих схем, які десятиріччями складалися у цій сфері. Я не буду повторювати, що сьогодні було сказано. Хочу зупинитися на важливості певних цифрових речей, які сьогодні також були згадані. Що стосується реєстру, то будь-яка цифрова реформа починається з того, що потрібно впорядкувати дані. Чисті дані, яким ми можемо довіряти є запорукою ефективності реформи. Ми починали в інших наших проектах, які ми робили в соціальній сфері, податковій, екологічній та зараз робимо в сфері будівництва. Ми вилучали з НАБУ реєстр і повертали його на місце. Потім розбирали всю інформацію, не було відповідної документації. Зараз потрібно зробити комплексну реформу для того, щоб всі процеси, які є навколо, були оцифровані», – заявив Данило Молчанов.
Про цифрові сервіси для моряків розповів радник міністра інфраструктури України Роман Комендант під час презентації плану вдосконалення державних сервісів для моряків та шляхів подолання корупційних схем у галузі.
«Мною був проведений поверхневий моніторинг систем контролю та автоматизації морських процесів, які є в загальному доступі. Хочу представити вам сервіси для моряків, судноводіїв та судноходів, які вже виконують певні свої функції, працюють частково або повністю. Сьогодні є доступ до сервісів як через веб-інтерфейс, так і через мобільний додаток на IOS та Android пристроях. Система обліку та обробки документів моряка має можливість перевірити чинність документів, має взаємодію з навчально-тренувальними закладами. Це вже останній час почали видавати документи. Всі зареєстровані документи є в системі і їх можна верифікувати та перевірити. Також додатково є можливість перевірки чинності документів, знаючи деякі параметри самого документу або скористатися Qr-кодом, який нанесений на сам документ. Є певний сервіс, який дозволяє це робити. Це унеможливлює фальсифікацію. І це потрібно розвивати, щоб це було задіяне за допомогою “Дії”», – сказав Роман Комендант.
Основні тези зустрічі
1. Найближчим часом будуть серйозні кадрові зміни в Державній службі морського та річкового транспорту України. Вже стартував конкурс на керівника Служби.
2. У пріоритеті найближчих 3-4 місяців – створення комфортного прозорого сервісу для моряків за допомогою Єдиного порталу державних послуг “Дія”. Електронний кабінет моряка – тимчасовий інструмент.
3. Частину державних сервісів для моряків буде передано Центрам надання адміністративних послуг.
4. Вже опрацьовується можливість запровадження експерименту із запуску норвезької системи тестування Crew Evaluation System (CES) 6.0.
5. Між Міністерством інфраструктури України та ГО «Офіс простих рішень та результатів» підписано Меморандум про співробітництво, який передбачає реалізацією реформ у сфері автомобільного, річкового, морського, повітряного та залізничного транспорту.
Повне відео.