Член тимчасової слідчої комісії пояснив мільярдні збитки “Укрзалізниці”

Член тимчасової слідчої комісії з питань оцінки критичного стану “Укрзалізниці”, народний депутат Костянтин Бондарєв назвав головні причини мільярдних збитків державного підприємства.

Передає УНН. Повне інтерв’ю з Бондарєвим читайте тут.

Деталі

Він нагадав, що збиток залізниці за минулий рік склав понад 11 млрд грн. За підсумками першого кварталу цього року збиток підприємства склав 1 млрд грн, уточнив нардеп.

“Тобто, динаміка зберігається. І сьогодні нам вже зрозуміло, що „Укрзалізниця“ має дві проблеми — це кадри і корупція”, — сказав Бондарєв.

Він наголосив, що державним підприємством керують постійно тимчасово призначені особи, що фактично звільняє їх від відповідальності.

“Менеджмент компанії взагалі відсутній. Останні п’ять років директори і керівники працюють як виконуючі обов’язки. Тобто це люди, які не призначені на постійні посади, які не планують свою роботу, не мають відповідних КРІ, це так — люди відбувачі. Вони приходять на роботу і не знають, чи звільнять їх сьогодні, чи ні. Хто за це відповідає? Наглядова Рада.

Наглядова Рада не вносила до уряду пропозиції про призначення на постійних засадах менеджменту. Вона не надала програму роботи, модернізації, реформ цієї компанії, взагалі не розробила жодної програми за ці три роки. Вона не підбирала менеджмент, не ставила перед ним відповідні показники для оцінки роботи. І за це ми платимо шалені кошти”, — каже нардеп.

Ще одна проблема “Укрзалізниці” — це корупція, продовжив Бондарєв. Її масштаб вражає, додав він.

“Ми проводили останнє засідання у закритому режимі за участю силовиків, запрошували Офіс Генпрокурора, ДБР, НАБУ, податкову. Всіх керівників. На жаль, з’явилися заступники, але профільні. Знаєте, кожному я поставив одне питання: скажіть, що треба зробити, щоб не було корупції і ми подолали її у стислі строки? Відповідей нуль. Нам назвали скільки кримінальних проваджень сьогодні розслідується, але ж це гра в „доганялки“: вкрали — доганяємо, а догнали чи ні залежить ще й від того, отримали щось за це чи ні. Але відповіді що робити, щоб не було корупції, ми не почули”, — розповів нардеп.

Доповнення

У Верховній Раді під головуванням народного депутата від фракції “Слуга народу” Юлії Гришиної продовжує працювати Тимчасова слідча комісія з оцінки критичного стану “Укрзалізниці”. ТСК вже домоглася звільнення неефективного керівництва компанії та членів Наглядової Ради, яких переоберуть найближчим часом.

Також ТСК вказала на незадовільну роботу НАБУ з протидії корупції в “Укрзалізниці” та наполегливо рекомендувала керівнику бюро Артему Ситнику організувати роботу підлеглих так, аби детективи зі спеціального відділу розслідування корупції в “Укрзалізниці” могли займатися своїми прямими обов’язками, а не сторонніми справами.

Раніше УНН повідомляв, що головний “залізничний” детектив НАБУ Денис Гюльмагомедов замість розслідування корупції в “Укрзалізниці” відвідував оплачувані фондом “Відродження” Джорджа Сороса тренінги, розробляв для них мобільні застосунки, а також проводив лекції в соцмережі Clubhouse.

Крім того, цей детектив розслідував справу “Роттердам+”, яку САП на днях вчетверте закрила через відсутність доказів вини.