Міністерство інфраструктури продовжує реформування системи габаритно-вагового контролю за вантажівками задля збереження доріг від руйнування. Відтак, система автоматичного ГВК вже готова до експлуатації.
Наразі актуальні результати зважувань можна відслідковувати на порталі: https://bi.e-transport.gov.ua/ у розділі «Габаритно-ваговий контроль».
Станом на 11 травня, 37 WIM-комплексів підключено до Центру обробки даних ГВК Укртрансбезпеки, які вже передають інформацію щодо порушень габаритно-вагових норм.
«Збереження доріг від руйнування вантажівками – одне з ключових завдань, яке перед нами поставив Президент. Єдиний ефективний спосіб подолання перевантажень – повна автоматизація процесів. І ми зробили все, що в нашій компетенції, для запуску автоматичного ГВК. Але щоб система дійсно почала працювати і притягати до відповідальності порушників, необхідне якнайскоріше прийняття у другому читанні законопроектів №3742 та №3743, які на законодавчому рівні закріплюють можливість фіксації порушень габаритно-вагових параметрів в автоматичному режимі. Вдячний за роботу Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури та Комітету ВР з питань правоохоронної діяльності. Дуже очікуємо на швидке ухвалення цих законопроектів в сесійній залі», – наголосив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.
За його словами, вищезазначені законопроекти покликані, у першу чергу, вирішити низку законодавчих прогалин, які на сьогодні гальмують ефективний габаритно-ваговий контроль, а саме:
- Можливість зупиняти автоперевізників тільки з залученням поліції. Натомість пропонується законодавчо закріпити відповідні повноваження за інспекторами ДСБТ.
- Численні маніпуляції та корупція, до яких призводить неавтоматичне зважування. Натомість пропонується виключити людський фактор і використовувати автоматизовані комплекси.
- Розрахунок розміру штрафу в ручному режимі. Натомість будуть запроваджені справедливі фіксовані штрафи.
«Після прийняття законодавчих змін ми не будемо обмежуватися автоматичними комплексами «Зважування в русі» (WIM), яких встановлено вже понад 50. Наша мета – автоматизація усіх комплексів, включаючи діючі стаціонарні ГВК», – додав очільник Міністерства.
Всього до кінця поточного року Мінінфраструктури у співпраці з Укравтодором та Укрінфрапроектом планує встановити понад 100 WIM-комплексів. Усі вони будуть підключені до Центру обробки даних ГВК (Weight Control System).