Господарський суд міста Києва 7 березня 2021 року ухвалив призначити економічну експертизу (Справа № 910/21238/20).
Приватное акціонерное товариство “Українське Дунайське пароплавство” подало позов до Державного підприємства “Адміністрація морський портів України” в особі: Ізмаїльської філії державного підприємства “Адміністрація морський портів України”; Ренійської філії державного підприємства “Адміністрація морський портів України”; Філії “Усть-Дунайськ” державного підприємства “Адміністрація морський портів України” про відшкодування шкоди в розмірі 4 599 024, 22 грн, які були сплачені як додаткові кошти за послуги з оформлення приходу суден у морський порт і виходу суден із морського порту протягом 2017 та 2018 років, та які вже були оплачені УДП у складі корабельного збору.
В обґрунтування позовних вимог УДП вказує, що відповідач неправомірно нараховував та стягував з Приватного акціонерного товариства “Українське Дунайське пароплавство” плату за послуги за вільними цінами (тарифами), означені обставини встановлені Рішенням Антимонопольного комітету України № 93-р/тк у справі № 27-01/2017 від 09.12.2019.
Дослідивши матеріали справи суд зазначає, що предметом її розгляду є фактичне відшкодування відповідачем шкоди позивачу у вигляді незаконно сплачених додаткових коштів за послуги з оформлення приходу суден у морський порт і виходу суден із морського порту протягом 2017 та 2018 років, які вже були оплачені позивачем у складі корабельного збору.
Суд ухвалив:
1. Призначити у справі судову економічну експертизу, проведення якої доручити Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.
2. На вирішення експерта поставити наступне питання:
– яка сума коштів, документально підтверджена матеріалами справи, була сплачена Приватним акціонерним товариством “Українське Дунайське пароплавство” на користь Державного підприємства “Адміністрація морський портів України” в особі Ізмаїльської філії державного підприємства “Адміністрація морський портів України”, Ренійської філії державного підприємства “Адміністрація морський портів України” та Філії “Усть-Дунайськ” державного підприємства “Адміністрація морський портів України” за послуги оформлення приходу судна в порт та оформлення виходу судна, які надавалися протягом 2017-2018 років відповідно до договору про взаємодію сторін під час агентування суден у морських портах України від 10.11.2015 № 354КФО276-ІІ-АМПУ-15 та нарахування і стягнення яких визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції Тимчасової адміністрації колегії Антимонопольного комітету України від 09.11.2019 № 93-р/тк?
3. Оплату витрат по проведенню судової експертизи покласти на Приватне акціонерне товариство “Українське Дунайське пароплавство”.
4. Зобов`язати судового експерта направити на адресу Приватного акціонерного товариства “Українське Дунайське пароплавство” оригінал рахунку на оплату експертизи.
5. Зобов`язати Приватне акціонерне товариство “Українське Дунайське пароплавство” надати експертній установі докази проведення оплати послуг по проведенню судової експертизи.
6. Попередити експерта, який безпосередньо проводитиме судову експертизу, про відповідальність, передбачену ст. ст. 384, 385 Кримінального кодексу України за дачу завідомо неправдивого висновку та відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.
7. Зобов`язати експерта після проведення судової експертизи надати суду висновок судового експерта.
8. Провадження у справі № 910/21238/20 зупинити на час проведення судової експертизи.
9. Матеріали справи № 910/21238/20 надіслати до Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.
Дата складання та підписання повного тексту ухвали: 12.04.2021