55 членів екіпажів двох кораблів, покинуті у порту Ла-Луз. Представництво на Канарських островах Міжнародної транспортної федерації (ITF) засудило цю ситуацію, адже пройшло вже кілька місяців, с тих пір як екіпажі отримували зарплатню.Як повідомила ITF, екіпажі двох кораблів, що ремонтуються в порту Ла-Лус-де-лас-Пальмас-де-Гран-Канарія, вже кілька місяців не отримують зарплатню.
Відомо, що це п’ятнадцять російських та українських членів екіпажу корабля Frio V, які перебувають у цій ситуації з жовтня минулого року, хоча вони зв’язалися з ITF у лютому минулого року, як і 40 членів екіпажу риболовецького судна “Галілео”.
Працівником першого корабля “Фріо V” заборгували 150 000 доларів (125 892 євро), а “Галілео” 223 000 (187 153 євро). Міжнародна транспортна Федерація вимагає виплати цих сум, а також репатріації моряків додому.
Обома суднами керує компанія Pescatlant, що базується в Лас-Пальмас-де-Гран-Канарія. Як зазначено в заяві ITF, після декількох контактів з компанією інспектора Федерації на Канарських островах Гонсало Галан , сторони досягли домовленості про репатріацію та оплату праці екіпажу Фріо V, але обіцянка залишилась невиконаною.
ITF заявляє, що Конвенція Міжнародної організації праці (МОП) про морську працю 2006 року, ратифікована Іспанією, встановлює, що екіпажу буде гарантовано стягнення заробітної плати до чотирьох місяців та їх репатріація за допомогою фінансової гарантії, підписаної у справі власника Frio V із норвезькою страховою компанією Hydor.
На даний момент до цього постачальника фінансових гарантій звернулись від імені екіпажу. Але безуспішно, незважаючи на те, що міжнародний стандарт вимагає, щоб реакція була швидкою та повною.
Страховик обмежився тим, що виконує роль “посередника” для судновласника, не звертаючи уваги на екіпаж, залишаючи їх у ситуації “абсолютної беззахисності”, повідомляє Федерація, яка вказує, що Frio V був включений до списку покинутих суден МОП / ІМО та бездіяльність страховика Hydor.
Як повідомив один з членів екіпажу “Все моряки: Херсон, Одесса, Ильичевск, Винница, Севостополь, Керчь, Калининград, Краснодар.
Народ сидит кто 5 месяцев кто 16 (это после отработанного контракта 5+1 месяцев), рассчитать и отправить людей не могут, при любом требовании о выплате пересаживают в пассажиры: Не хочешь работать в долг, сиди бесплатно». Сидеть можно как показывает практика по 3 месяца и дальше только обещания, конечно же уехать домой купив себе билеты можно, НО за что кормить семью, где взять деньги на билеты и как потом получить деньги за отработанный контракт.”
Що стосується судна “Галілео”, тут працюють 40 працівників, включаючи ремонтну бригаду та моряків. Екіпаж також зв’язався з ITF, щоб повідомити про подібну ситуацію, оскільки вони перебувають на борту до 18 місяців і не отримували заробітної плати. За інформацією “Морських бізнес-новин України”, з екіпажу на судні залишилось шість чоловік, теж громадяни ФР та України.
Судно має статус риболовецького, тому Конвенція 2006 р. не застосовується, оскільки охоплює лише торгові судна.
Згідно з ITF, існує Конвенція МОП 188, яка регулює роботу в галузі риболовлі, але досі не була ратифікована урядом Іспанії, відсутність цих норм щодо риболовецьких суден під іноземним прапором, які працюють у портах, Іспанці провокують “ці систематичні зловживання” з екіпажами з третіх країн.
Моряки потрапляють у пастку на цих суднах, не маючи можливості повернутися до країн походження та не маючи можливості гарантувати виплату своєї заробітної плати в короткостроковій та середньостроковій перспективі, оскільки єдиним способом для цього було б захоплення судна, що відповідно до іспанського законодавства призведе до виплати 15% суми, яка вимагається як депозит екіпажем, повідомляє Федерація.