ТОВ “ЮСК Сервіс” через суд скасувало рішення Державної податкової служби на 1,2 млн.грн

Відповідне рішення прийняв Миколаївський окружний адміністративний суд 25 лютого 2021 р. (№ 400/1726/20) та оприлюднив 4 березня 2021 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю “ЮСК Сервіс” звернулось з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області , в якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24 січня 2020 р. № 00000910508, яким “ЮСК Сервіс” визначено грошове зобов`язання з податку на додану вартість на суму 960 693,00 грн та застосовані штрафні санкції в розмірі 240 173,25 грн;

ГУ ДПС у Миколаївській області проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ “ЮСК Сервіс” по взаємовідносинам з контрагентом – постачальником ТОВ «Сантаріо» за жовтень 2018 року та контрагентами-покупцями, яким у подальшому були реалізовані товари, послуги, придбані у вищенаведеного контрагента-постачальника, з метою перевірки дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість.

За результатами перевірки відвідачем складено акт від 27.11.2019 року  який містить висновки стосовно порушення вимог законодавства, які, на думку Державної податкової служби, які були допущені “ЮСК Сервіс”,  в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 960 693,00 грн.

24 січня 2020 р Головне управління ДПС у Миколаївській області прийняло податкове повідомлення-рішення: на підставі акту перевірки за № 00000910508 на суму 960 693,00 грн. збільшено грошового зобов`язання з ПДВ та на суму 240 173,25 грн. штрафних санкцій.

В результаті перевірки Державна податкова служба прийшла до рішення, що відносини “ЮСК Сервіс” з контрагентом постачальником ТОВ “Сантаріо” містять ознаки фіктивності:

  • в договорі поставки від 03.10.2018 №03/10 не зазначені умови та переходу права власності на товар, відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010року.
  • надані товарно-транспортні накладні оформлені з порушенням встановленого порядку.
  • пояснення та документи, які підтверджують факт ввезення на територію ПАТ «ЧОРНОМОРСЬКИЙ СУДНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» до перевірки не надано, тобто, не можливо підтвердити факт поставки товару ТОВ «Сантаріо» на адресу ТОВ “ЮСК Сервіс”.
  • виписані ТТН на постачання товару від ТОВ «Сантаріо» не доводять факт перевезення товару, оскільки не має можливості дослідити час прибуття вантажу, факт в`їзду на охороняєму територію, час вибуття вантажу, можливого простою, маси вантажу, який підлягав транспортуванню та ставлять під сумнів

ТОВ “ЮСК Сервіс” до перевірки надано Договір підряду від 03.09.2018 №345, укладений з ТОВ «Сантаріо», ремонтні відомості.

До перевірки не надано документи що підтверджують застосування матеріалів підрядника ТОВ «Сантаріо» у виконанні робіт по договору від 03.09.2018 №345, не надано жодного документа щодо узгодження матеріалів, використаних при виконанні договору від 03.09.2018 №345 з Регістром судноплавства України. ТОВ “ЮСК Сервіс” не надано жодного документа щодо підтвердження переміщення на території ПАТ «ЧОРНОМОРСЬКИЙ СУДНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» обладнання та інструментів ТОВ «Сантаріо», а саме: в`їзд на територію відповідальних осіб ТОВ «САНТАРІО», ТТН на перевезення обладнання та інструментів, пункт розвантаження на території ПАТ «ЧОРНОМОРСЬКИЙ СУДНОБУДІВНИЙ ЗАВОД».

Відповідно до договору підряду від 03.09.2018 №345, укладеному ТОВ «Сантаріо» з ТОВ “ЮСК Сервіс”, ТОВ «Сантаріо» повинно виконувати підрядні роботи власним обладнанням та інструментами, наявність яких підприємство не декларує.

Аналізом Єдиного реєстру податкових накладних встановлено реєстрацію податкових накладних на адресу контрагентів постачальників ТОВ «Сантаріо» податкових накладних з номенклатурою: цукор, рис, зелена кава, мішки. Придбання товарів, які були реалізовані на адресу ТОВ «Сантаріо» не встановлено.

Вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов`язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.

На думку податкового органу встановлено неспроможність зазначених в ланцюгах постачання суб`єктів господарювання виконувати операції щодо постачання ТМЦ за період жовтень 2018 року на адресу ТОВ «Сантаріо», реалізацію яких ТОВ «Сантаріо» в подальшому документально оформлено на адресу ТОВ “ЮСК Сервіс”, в зв`язку з відсутністю джерела походження товару, відсутністю власних та залучених трудових ресурсів, виробничих потужностей, транспорту, основних засобів, тощо, необхідних для здійснення господарської діяльності в задекларованих об`ємах.

Аналізом Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ТОВ «САНТАРІО» є фігурантом досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019000000000638 від 23.08.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.27, ч.З ст.212, ч.2 ст.364, ч.5 ст. 191 КК ‘України. Оперативними працівниками УСР ГУНП в Миколаївській області встановлено ряд підприємств з ознаками фіктивності, реквізити яких використовуються невстановленими особами, під час незаконої діяльності, серед яких ТОВ «Сантаріо». Вжитими оперативними заходами встановлено, що фіктивні підприємства зареєстровані на підставних осіб, не мають основних і додаткових засобів для фактичного здійснення для фактичного здійснення фінансово – господарських операцій, що відображені у податкових відомостях, а також використовують спільні IP-адреси для подачі податкової звітності, що свідчить про керування безтоварними операціями. Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «Сантаріо» має ознаки суб`єкта фіктивного підприємництва.

Однак суд не погодився з такими доводами Дрежавної податкововї служби, оскільки датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку в оплату Події отримання товарів ТОВ “ЮСК Сервіс” від контрагентів постачальників підтверджуються первинними документами, оформленими належним чином, що були досліджені в ході проведення перевірки; товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, шо підтверджено податковою накладною.

Після отримання товарів позивачем від контрагентів постачальників підтверджуються первинними документами, оформленими належним чином, що були дослідженні в ході проведення перевірки

Судом береться до уваги той факт, що перевіряючим були досліджені ці документи, але вони не були враховані при формуванні акту перевірки, що призвело до прийняття оскаржуванного рішення на підставі хибних висновків перевіряючих.

Актом перевірки, та податковим органом не заперечується те, що ТОВ “ЮСК Сервіс” скористалося наданим йому законом правом та відобразило у бухгалтерському та податковому обліку з податку на прибуток, прийнявши рішення про збільшення своїх валових витрат на суму придбаних товарів.

Тому ТОВ “ЮСК Сервіс” цілком правомірно включило до складу своїх валових витрат суми, перераховані на користь контрагентів постачальників в якості оплати за придбані товари/послуги.

Суд вирішив позов Товариства з обмеженою відповідальністю “ЮСК Сервіс” до Головного управління ДПС у Миколаївській області – задовольнити повністю.  Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення решення Головного управління ДПС у Миколаївській області, яким ТОВ “ЮСК Сервіс” визначено грошове зобов`язання з податку на додану вартість на суму 960693,00 грн та застосовані штрафні санкції в розмірі 240173,25 грн. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області  на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “ЮСК Сервіс” судові витрати в розмірі 18013,01 грн.