Звіт Державної служби морського та річкового транспорту України щодо проведення місячника безпеки на морському транспорті у 2021 році

Морською адміністрацією відповідно до наказу від 18.01.2021 № 15 з метою попередження виникнення аварійних подій у період з 25.01.2021 по 25.02.2021 проведено місячник безпеки на морському і річковому транспорті.

До проведення зазначеного заходу було залучено капітанів морських портів, міжрегіональні управління, а також підпорядковані підприємства, зокрема: державну установу «Держгідрографія»; державне підприємство Класифікаційне товариство «Регістр судноплавства України»; казенне підприємство «Морська пошуково-рятувальна служба».

Метою проведення цього заходу є удосконалення та забезпечення ефективності функціонування системи управління безпекою судноплавства, а також недопущення аварійних подій на морському та річковому транспорті. Пильна увага під час заходу була приділена виконанню заходів, спрямованих на проведення оглядів морських та річкових суден.

Управліннями (службами) капітанів морських портів проведено огляди морських суден, суден місцевого плавання (пасажирські, буксирні, судна портового та службово-допоміжного, днопоглиблювального флоту тощо) з метою встановлення відповідності зазначених суден, їх завантаження, комплектування екіпажу та умов перебування на них пасажирів вимогам Міжнародних конвенцій, Кодексу торговельного мореплавства України, законодавчих актів України з безпеки судноплавства та запобігання забрудненню довкілля.

Зокрема, в Херсонському порту було здійснено 90 таких оглядів, в Чорноморському порту – 24, в порту «Південний» – 75, Одеса – 68, Маріуполь – 22, і т. д., про що складені відповідні акти. Найбільш поширеними недоліками (зауваженнями) є: відсутність достатньої кількості вогнегасників або прострочені їх терміни дії, відсутність лінеметального пристрою, недостатня кількість рятувальних засобів, несправність радіоустаткування та інші недоліки, які відносяться до МК МАРПОЛ 73/78.

Також, інспекторами служб (відділів) капітанів морських портів був посилений контроль за дотриманням вимог під час перевезення небезпечних вантажів, зокрема щодо належного оформлення декларації на вантаж та відповідності вантажних операцій вимогам, що в ній зазначені, а також наявності договорів обов’язкового страхування відповідальності морського перевізника небезпечних вантажів під час огляду таких суден.

Крім того, в кожному морському порту було проведено огляд причалів та прилеглої території на предмет дотримання суб’єктами господарювання, які здійснюють свою діяльність в порту щодо додержання Правил технічної експлуатації портових гідротехнічних споруд, затверджених наказом Мінтрансзв’язку від 27.05.2005 № 257.

В портах, де були виявлені порушення, капітанами морських портів підготовлені відповідні листи керівникам філій ДП «АМПУ» та іншим суб’єктам – балансоутримувачам з метою усунення виявлених недоліків. Так, наприклад, спільними зусиллями Відділу (служби) капітана Чорноморського морського порту з керівництвом Чорноморської філії ДП «АМПУ», з тильної частини причалу № 7 було прибрано залишки небезпечного вантажу «Ammonium Nitrate» (селітра аміачна), який було виявлено під час перевірки причалів.

З метою дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства з безпеки судноплавства, охорони людського життя та навколишнього природного середовища відділами (службами) капітана в кожному порту проводились робочі зустрічі та профілактична робота з представниками відповідних філій ДП «АМПУ» та іншими суб’єктами господарювання, які здійснюють свою діяльність в морських портах.

Також, за результатом проведення місячника безпеки на морському та річковому транспорті капітанами морських портів було поінформовано, що ними постійно ведеться контроль за наявністю на суднах суднових документів на предмет їх видачі на тимчасово окупованій території АР Крим. За час проведення місячника безпеки таких документів в жодному з портів виявлено не було.

Протягом місячника безпеки міжрегіональними територіальними управліннями Морської адміністрації було здійснено 26 оглядів річкових суден на предмет їх відповідності вимогам діючого законодавства України. За результатами складено 10 протоколів про заборону експлуатації таких суден, 4 протоколи про вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 116 Кодексом України про адміністративні правопорушення, 2 протоколи про невиконання приписів.

Також, проведені робочі зустрічі та профілактична робота з представниками баз для стоянки маломірних (малих) суден з питань дотримання Правил користування ММС, направлені листи на бази стоянки маломірних (малих) суден з переліком питань, які розглядаються Морською адміністрацією при оглядах та відкритті баз для стоянок маломірних (малих) суден на початку навігаційного періоду згідно з наказом Мінтрансу від 16.07.2004 № 641. Так, наприклад, під час огляду бази для стоянки маломірних (малих) суден №118 ТОВ «Берег-Ярд» Чорноморським міжрегіональним управлінням Морської адміністрації було встановлено порушення з питань безпеки судноплавства, а саме – незадовільний стан ГТС та недоліки у супровідних документах. У зв’язку з чим, винесено припис на заборону експлуатації бази та виходу суден з неї.

Крім того, кожним міжрегіональним управлінням проведені робочі зустрічі та профілактична робота з представниками власників суден внутрішнього плавання та вжиття відповідних заходів щодо безпеки судноплавства на суднах, які здійснюють плавання (експлуатуються) на внутрішніх водних шляхах України, та недопущення порушень такими суднами вимог національного та міжнародного законодавства з питань управління безпечною експлуатацією суден, запобігання забруднення довкілля та порушень умов перевезення вантажів і пасажирів тощо. КП «Морська пошуково-рятувальна служба» забезпечило функціонування національного сегменту дальньої ідентифікації та контролю за місцезнаходженням суден (ДІКМС LRIT) під Державним Прапором України, а також безперебійну роботу програмно-апаратного комплексу Національного центру даних ДІКМС відповідно до вимог ІМО.

Фахівцями підприємства проводиться постійне відстеження та аналіз нових міжнародних документів (IMO, IMSO), що стосуються функціонування системи ДІКМС. КТ «Регістр судноплавства України» проведено низку перевірок та здійснено аналіз термінів чинності дозвільних документів на право експлуатації гідротехнічних споруд. Відповідно до проведених оглядів видано відповідні документи.

В період з 25.01.2021 по 25.02.2021 у філіях ДУ «Держгідрографія», які експлуатують спеціалізовані гідрографічні судна, згідно з планами заходів з безпеки судноплавства опрацьовано: Дії екіпажів спеціалізованих суден щодо забезпечення безпеки під час технічного обслуговування ЗНО; Взаємодію спеціалізованих суден береговими службами у штатних і аварійних ситуаціях; Практичне відпрацювання загальносуднових тривог; Дії екіпажів за процедурами щодо посадки на мілину судна, боротьби з пожежею в каютах та машинному відділенні, падіння людини за борт тощо;

Також, ДУ «Держгідрографія» проведено аналіз аварійності спеціалізованих суден Установи у 2020 році. За результатами розроблено організаційно-технічні заходи щодо профілактики аварій та надзвичайних ситуацій, у тому числі під час льодової кампанії. За результатами інспектування внутрішніх водних шляхів України (ВВШ) спеціалістами ДУ «Держгідрографія» виявлені чисельні невідповідності ГОСТ 26600-98 на мостових переходах (відсутність знаків покажчика висоти підмостового габариту і кромок суднового ходу, забарвлення знаків, відсутність вогнів тощо), що зафіксовано в щоденних випусках Оперативної інформації про зміни навігаційних умов і режиму плавання на внутрішніх водних шляхах ДУ «Держгідрографія» та надано для вжиття заходів Морській адміністрації.

Морською адміністрацією, зі свого боку, направлено лист від 23.02.2021 № 305/02/14-21 на адресу Міністра інфраструктури України В. Криклія з метою надання доручення Державному агентству автомобільних доріг України та АТ «Укрзалізниця» вжити термінових заходів по приведенню сигналізації у відповідність до ГОСТ 26600-98 на мостових переходах, розташованих на внутрішніх водних шляхах. Морською адміністрацією і надалі будуть проводитись аналогічні місячники безпеки з метою попередження виникнення аварійних подій та порушень вимог безпеки на морському та річковому транспорті.

 

повідомляє Морська Адміністрація