- 1 березня, відбулось спільне засідання підкомітетів з питань морського транспорту та з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури, під головуванням голови Комітету Юрія Киселя, голів підкомітетів Ігоря Васильківського та Артема Ковальова, за участі Міністра інфраструктури України Владислава Криклія.
Тема засідання – звіти очільника Морської адміністрації, а також керівників ключових підприємств морегосподарськогокомплексу, зокрема, ДП «АМПУ» за 2020 рік.
— За підсумками 2020 року, підприємство виконало основні планові фінансові показники,— підкреслив керівник ДП «АМПУ» Олександр ГОЛОДНИЦЬКИЙ.— На поточний рік, крім забезпечення дотримання фінансового плану, серед найважливіших завдань — прийняття та затвердження методики розрахунку ставок портових зборів, реалізація проєктів концесії та державно- приватного партнерства, початок трансформації та корпорації АМПУ.
В ході звітування Олександр Голодницький звернув увагу народних депутатів на ключове питання як для підприємства, так і всієї галузі, це — перегляд дивідендної політики держави до держпідприємств, зокрема,— ДП «АМПУ», та встановлення для підприємства нормативу сплати до держбюджету частини чистого прибутку (дивідендів) на рівні 30%.
— Сьогодні ми сплачуємо дивіденди на рівні 80%. Це — нереально. Стягуючи таку частку власних джерел розвитку, власник (Держава) фактично ставить «на стоп» розвиток всієї портової інфраструктури. Підкреслю, мова йде про розвиток не тільки, й не стільки власне держпідприємства, скільки портової галузі в цілому,— зауважив Олександр ГОЛОДНИЦЬКИЙ.— Немає джерел — немає розвитку — конкуренти з інших країн випереджають наші порти. Прийняття Урядом України наприкінці грудня 2020 року оновленої Стратегії розвитку морських портів України до 2038 року, якою визначено пріоритети — підвищення конкурентоспроможності, ефективності, обсягів вантажоперевезень, створення глибоководних причалів та акваторій, було сприйнято портовим співтовариством із великою повагою та надією. На черзі — наступний логічний крок задля впровадження таких зрушень — відновлення фінансового ресурсу — джерела розвитку портової галузі, інструментом чого повинно стати зменшення відсотка відрахування дивідендів до бюджету. До речі, вже в найближчій перспективі, через розвиток галузі, буде забезпечено приріст перерахувань до бюджету від підприємств галузі в цілому. ДП «АМПУ» завершує підготовку пакету змін до законодавчих та нормативно-правових актів з цього питання, забезпечивши комплексний підхід та декілька сценаріїв розв’язання проблеми.
Народні депутати України — члени Комітету запевнили в підтримці таких ініціатив та звернули увагу на необхідності прискорити підготовку зазначених проектів змін до законодавства.
повідомляє АМПУ