Азовський судноремонтний завод (ТОВ “СРЗ”) коментує заяву СБУ у Донецькій області та керівництва Маріупольського морського порту
26 лютого 2021 року на телеканалі “TV7 Маріуполь” вийшов сюжет, в якому речниця Служби безпеки України у Донецькій області Галина Прищепа заявила, що гідротехнічні споруди (причали) Азовського судноремонтного заводу (ТОВ “СРЗ”) нібито перебувають у “незадовільному стані” і що СБУ “передали зазначену інформацію капітану Маріупольського морського порту Олександру Дружиніну”, який, у свою чергу, у цьому ж сюжеті підтвердив, що заборонив швартування суден до причалів ТОВ “СРЗ” на підставі звернення СБУ без проведення будь-якої технічної експертизи.
ТОВ “СРЗ” заявляє, що перевірок стану гідротехнічних споруд с боку Капітанерії Порту Маріуполь протягом 2021 року не відбувалось. Єдиним листом від пана Дружініна була вимога щодо прибирання снігу, що було виконано і повідомлено відповідно до вимоги. Жодних фахових зауважень, як-от до технічної експлуатації чи ремонту потужностей у користуванні ТОВ “СРЗ” не було зафіксовано.
Рішення капітана Маріупольського морського порту Олександра Дружиніна про заборону швартування до причалів ТОВ “СРЗ” є незаконним та безпідставним і самими керівником визнається, що експертизи проведено не було. Також очевидно, що це незаконне рішення прийнято під тиском працівників СБУ у Донецькій області. Належної експертизи стану причалів не проведено, а будь-який офіційний акт перевірки відсутній. В результаті, повністю заблокована діяльність підприємства.
“Нас здивувала заява речниці СБУ про “незадовільність стану” гідротехнічних споруд ТОВ “СРЗ”, адже його перевірка та оцінка не є сферою компетенції СБУ. Більш того, оцінити стан гідротехнічних споруд у користуванні ТОВ “СРЗ” можливо лише під час інспекційного огляду Регістром судноплавства України, результати якого фіксуються у відповідному акті. А й жодного такого огляду з початку 2021 року, попри наші численні звернення, не проводилося. ТОВ “СРЗ” здійснює діяльність у відповідності до чинного законодавства, зокрема Законом України про АТО врегульовано продовження дії раніше виданих дозвільних документів на користування потужностями ЦМК АСРЗ. Більш того, заява щодо незаконної діяльності протягом 2020 року в частині судноремонту нашого підприємства – в наслідок відсутності свідоцтв, щодо визнання та відповідності вимогам Регістрових правил не є компетентним. Ці свідоцтва на заводі діючі, перевірені та оновлені протягом 2020 року та діють до 2022 та 2025 року відповідно. “, – роз’яснив директор з експлуатації ТОВ “СРЗ” Дмитро Черевко.
“Нам невідомо на які саме “недоліки” у стані гідротехнічних споруд в користуванні ТОВ “СРЗ” посилається капітан Маріупольського морського порту Олександр Дружинін у сюжеті “TV7 Маріуполь”, адже за результатами останньої перевірки стану зазначених гідротехнічних споруд жодних технічних недоліків не було зафіксовано, а наявність на території підприємства снігу технічним недоліком не є. Відтак, ми вимагаємо негайного розблокування діяльності ТОВ “СРЗ”, яке не лише може призвести до критичних екологічних та безпекових наслідків для регіону та країни, а вже спричинило зупинку діяльності підприємства та виведення у простой понад 560 робітників рідкісних та унікальних професій”, – заявив генеральний директор ТОВ “СРЗ” Олег Турський.
Раніше Азовський судноремонтний завод (ТОВ “СРЗ”) надіслав звернення до низки державних органів з проханням вжити невідкладних заходів задля розблокування діяльності підприємства та скасування незаконного рішення від 1.02.2021 капітана Маріупольського морського порту Олександра Дружиніна про заборону швартування до гідротехнічних споруд цілісного майнового комплексу (далі – ЦМК) АСРЗ , що знаходяться на балансі ТОВ “СРЗ”.
Внаслідок цього рішення паралізована основна діяльність підприємства, під загрозою знеструмлення знаходиться низка стратегічних державних та військових об’єктів, а також є ризик техногенної катастрофи у разі припинення підтримки життєдіяльності об’єктів підвищеної небезпеки екологічного та військового значення.
ТОВ “СРЗ” – не лише найбільше судноремонтне підприємство України, але й унікальний трудовий колектив з 560 фахівців у судноремонтній галузі. Блокування діяльності нашого підприємства завдає непоправної шкоди економіці не лише міста Маріуполь, а й усієї країни. Тільки за 2020 рік підприємством відремонтовано 33 судна.
Азовський судноремонтний завод (ТОВ «СРЗ») є найбільшим в акваторії Азовського моря судноремонтним підприємством із спеціалізацією у машинобудуванні, суднобудівництві, судноремонті, та перевантаженні вантажів. Тільки за 2020 рік підприємством відремонтовано 33 судна, в тому числі судна флоту портового Бердянського морського торговельного порту та Бердянської філії АМПУ, Маріупольського морського торговельного порту та Маріупольської філії АМПУ, Державного підприємства Дельта Лоцман, корабельно-катерний склад морської охорони, ЗСУ, бази яких розміщуються в Азовському морі. Також, виготовлено 24 грейфера (продукція машинобудування), перевантажено 250,5 тис.тонн вантажів.