Прикордонники Маріупольського загону Морської охорони провели показові корабельні навчання з боротьби за живучість.
Командири кораблів та катерів і їхні помічники були не просто глядачами, а й виступали експертами під час подальшого розбору результатів виконання завдань.
Екіпаж отримує ввідні одна за одною – вихід з ладу правого двигуна у зв’язку із розривом паливопроводу, небезпека виникнення пожежі, пробоїна борту нижче ватерлінії, надходження води у відсіки тощо. Сценарій навчань максимально реалістичний, адже в морі часто буває так, що часу на роздуми й переведення духу не дає ані ворог, ані стихія.
На головному командному пункті лунають команди, доповіді про обстановку, вжиті заходи та їх результат. І це не менш важлива складова. Адже від правильної оцінки обстановки, розподілу сил та оперативності рішення успіх боротьби за живучість залежить не менше, ніж від конкретних дій виконавців. В хід йде усе – від підручних засобів: дерев’яних клинів, розсувних упорів, звичайних вогнегасників, до спеціалізованих швидкодіючих рідинних систем пожежогасіння для локалізації і припинення масштабних загорянь.
Завдяки розвитку міжнародної співпраці, приведенню діяльності підрозділів Держприкордонслужби до відповідності провідному досвіду країн ЄС та НАТО, аварійні партії корабельно-катерного складу екіпіровані сучасними приладами й засобами індивідуального захисту органів дихання, портативними газоаналізаторами стану повітря, аварійними ліхтарями, які безпечно працюють у вибухонебезпечному середовищі.
Але навіть надсучасне обладнання потребує вправного поводження із ним, вмінь доведених до автоматизму, аби його застосування було результативним і вчасним.
Водночас, екіпажем відпрацьовано й евакуацію з судна, що зазнало лиха. Отримані в рамках проекту МТД гідротермокостюми, призначені для захисту людини від гіпотермії у випадку аварійної чи іншої нештатної ситуації, активно використовуються плавскладом при відпрацюванні рятування людини за бортом. Але головне їх призначення – втримати людину у воді за мінусових температур повітря до 15 хвилин, аби вона дісталася рятувального плоту і не загинула від переохолодження. Такий костюм відповідає нормам Конвенції SOLAS та дозволяє триматися у воді й до 12 годин за більш сприятливих температур. Учасники навчального «запливу» дуже схвально відгукнулися про якість та функціонал костюму. Навіть в оточенні стійких азовських льодяних брил позитивна плавучість впевнено тримала на воді, до тіла не дісталася ані крапля морозного моря.
Після завершення навчального практикуму і екіпаж, і запрошені командири й помічники інших кораблів та катерів провели розбір, де оцінили діяльність командира, злагодженість та ефективність аварійних партій, поділилися досвідом удосконалення й оптимізації процесу боротьби за живучість в різних обставинах.