Вантажообіг ТОП-5 портів України за січень 2021 р.

За обсягами перевалки лідерами є п’ять морських портів, які загалом обробили 9,35 млн т вантажів, що складає 93,3% від загальних показників обробки в морських портах України.

Флагманом перевалки вантажів у січні 2021 року став морський порт «Південний» з обсягом 3,7 млн т обробленого вантажу (-19,6%). 

На другому місці – морський порт Миколаїв з перевалкою у 1,98 млн т (-24,3%), а на третьому та четвертому місцях – морські порти Одеса та Чорноморськ  –  1,71 млн т (-15,5%) та 1,42 млн т (-38,2%) відповідно. На п’ятому — морський порт Маріуполь, який збільшив перевалку до 526 тис. т (-4,5%). 

Нагадаємо, щоза перший місяць 2021 року портові оператори у морських портах України обробили 10 016,26 тис. т вантажів, що на 3 469,56 тис. т або на 25,7% менше, ніж за аналогічний період минулого року.

     За словами директора департаменту організації роботи портів апарату управління ДП «АМПУ» В’ячеслава Вороного,зменшення показників перевалки в морських портах, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, обумовлено зменшенням:

  • експорту зернових вантажів на 1 946,28 тис. т. (або на 42,0% у порівнянні з січнем 2020 р.) та зокрема скороченням показників обробки контейнерів із сільгосппродукцією до 33,9 тис. т. (-21,6%) (здороження фрахту), викликане зменшенням врожаю через посуху та затримкою із збору зерна у новому 2020/2021 маркетинговому році, а також через високі ціни, обумовлені дефіцитом, спричиненим пандемію COVID та невиконанням зобов’язань за ф’ючерсними контрактами. Слід зазначити, що в Україні в 2020 році було зібрано на 9,7 млн т зернових вантажів менше ніж у минулому році, але тенденція спаду обробки цих вантажів повинна зупинитись вже до збору нового врожаю;
  • імпорту коксівного вугілля на 612,56 тис. т. (-81,6% до показників 2020 р.), викликане ціновою кон’юнктурою з причини затримок поставки вугілля на світовому ринку, закриттям основних вугільних портів в Австралії через пандемію COVID, та зміною схем поставок;
  • зниженням показників перевалки імпортних контейнерів до 36,4 тис. TEU (-15,0% до аналогічного періоду 2020 р.) через зменшення ввезення легкових транспортних засобів та товарів народного споживання у контейнерах, обумовленого зниженням споживання населенням на фоні росту вартості ставок на морський фрахт, викликане дефіцитом контейнерів по всьому світу через стрімкий приріст перевезень між США та Китаєм за рахунок відновлення економік зазначених країн в кінці 2020 року;
  • транзиту руди на 343,75 тис. т. (-93,6% до показників 2020 р.) через припинення поставок руди компанії «Металоінвест» (Михайлівський ГОК) з РФ через морський порт «Південний» внаслідок запуску у жовтні 2020 року перевалки руди терміналом «Ультрамар» в морському порту «Усть-Луга».

повідомляє АМПУ