- За прогнозами головної диспетчерської Одеської філії «Адміністрації морських портів України» (ОФ ДП АМПУ), у січні 2021 р. стивідорні компанії порту перевантажать 555 тис. тонн металопродукції, що на 65 тис. тонн перевищує аналогічний показник першого місяця минулого року. При цьому один з найвищих коефіцієнтів експлуатації причалів, де ведеться перевалка прокату чорних металів, зафіксовано на реконструйованому причалу № 7 Карантинної гавані.
– Реконструкція причалу № 7в Одеському морському порту – це приклад вдалої синергії державних інвестицій та приватного бізнесу. Вже за три місяці його експлуатації, ми маємо один з найвищих у порту коефіцієнтів завантаження реконструйованого відрізку причалу. Це дає підстави сподіватись, що реконструкція найстарішої гідротехнічної споруди порту окупиться набагато швидше, ніж це було передбачено закладеними у проект розрахунками. Всього ж протягом 2020 року ДП «Адміністрація морських портів України» завершила будівництво причалу 1-з та реконструкцію першої черги причалу № 7 в Одеському порту, реконструкцію причалу № 4 в порту Маріуполь, капітального ремонту причалу № 10 в порту Миколаїв. – Це найвищий за останні роки показник модернізації причального фронту,— підкреслив керівник ДП «АМПУ» Олександр ГОЛОДНИЦЬКИЙ.
За три повних місяці експлуатації т. зв. «1-го пускового комплексу причалу № 7» (з кінця жовтня 2020 по кінець січня 2021 рр.) реконструйована причальна стінка вже прийняла під обробку 14 суховантажів; завантажено більше 300 тис. тонн металопродукції. Зокрема, в даний момент біля вказаного причалу обробляється т/х «SOLAR» (L=183m, прапор – Маршалові о-ви), на який завантажено більше 30 тис. тонн металопродукції.
Як відзначають фахівці адміністрації морського порту, портовий оператор ТОВ «Металзюкрейн Корп. Лтд», який оперує причалом № 7, у минулому році наростив вантажообіг у порівнянні з попереднім роком на 41,8% — з 1 118,02 тис. тонн до 1 584,96 тис.тонн.
— Компанія «Металзюкрейн» змогла збільшити вантажопотік майже у півтора рази, не дивлячись на те, що частина причалу № 7 знаходилась у процесі реконструкції,— коментує ситуацію начальник ОФ ДП «АМПУ» Максим Лапай.— Це свідчить про правильно вибудовану стратегію організації обробки флоту.
Довідка. Проект реконструкції причалу № 7 затверджений розпорядженням Кабінету міністрів України № 688-р від 27.09.2017 р. В результаті реконструкції за рахунок зміни конфігурації причальної лінії Карантинної гавані довжина причалу збільшиться на 29 метрів — до 386,5 м (найдовший причал порту). Ці та інші характеристики оновленого причалу забезпечать можливість перевалки на ньому генеральних вантажів у обсязі до 2 млн. т на рік, та, як наслідок, гарантованого збільшення доходів щонайменше на 96 млн.грн. на рік. Увесь обсяг будівельних робіт за проектом розподілений на 3 пускові комплекси: ПК № 1 передбачає реконструкцію 163,32 м причалу, ПК № 2 – реконструкція решти 223,19 м, ПК № 3 – днопоглиблення акваторії до 13,5 метрів від «0» Одеського порту. Урочисте відкриття реконструйованого відрізку причалу № 7 (ПК № 1) відбулося 12 вересня 2020 року за участю Президента України Володимира Зеленського та Міністра інфраструктури Владислава Криклія.
повідомляє АМПУ