Херсонська міськрада та «Адміністрація річкових портів» підписали нову угоду про оренду теплоходів

Минулої п’ятниці Херсонська міська рада та  ДП «Адміністрація річкових портів» підписали нову угоду про оренду теплоходів (бербоут чартер). Це підтвердив начальник Нижньодніпровського представництва ДП «Адміністрації річкових портів Микола Філін.

Щоправда, документ діятиме всього рік. Відтак вже зараз міська влада має вирішувати, яким чином навігація відбуватиметься з 2022-го року – чи-то варто придбати комунальний флот, чи-то орендувати судна на інших умовах. Адже з кожним роком навігація обходиться міському бюджету все дорожче і є чисто соціальним проектом. Ну а поки-що річкова кампанія для херсонських дачників стартуватиме у звичному режимі. 

22 січня до Херсона прибуло керівництво ДП «Адміністрація річкових портів». На перемовини з міськрадою щодо дачної навігації. Річ у тім, що саме державному підприємству належать теплоходи, які з весни  до осені курсують Дніпром. Херсонська міськрада орендує п’ять суден, в межах бербоут-чартера (угоди про фрахтування). Такий документ було підписано на п’ять років. Термін дії угоди спливає вже в кінці березня. Адміністрація річкових портів пропонувала підписати новий договір, але реакції від міськради не було.

На навігнацію-2021 в міському бюджеті передбачено 6,5 мільйонів гривень (2,5 мільйони – на запуск та обслуговування суден та 4 мільйони на перевезення представників пільгових категорій). Інша річ, що шукають варіанти зменшення навантаження на бюджет, адже оренда суден постійно дорожчає. У міськраді запевняють, що за діючою угодою теплоходи для комерції використовувати не видається можливим.

-Міське комунальне підприємство на навігації не заробляє, тому що в угоді про оренду (бербоут-чартер) прописано, цитую – «здійснення фрахтувальниками, тобто, Херсонською міською радою, виключно перевезення громадян, в тому числі пільгових категорій, до дачних ділянок річковим транспортом». Тобто, на дачі ми можемо возити, а в інший час, коли судна стоять, їх використовувати ми не можемо… Тому керівництву Адміністрації річкових портів ми таки запропонуємо укладення угоди на  4 або 5 суден. Але в нас будуть і пропозиції щодо зменшення навантаження на міський бюджет. По-перше, щоб комунальне підприємство могло використовувати судна і на комерційній основі і заробляти. Бо так ми возимо представників пільгових категорій, а це нерентабельно. Окрім того, сплачуємо за швартування біля причальної стінки, яка теж належить Адміністрації річкових портів, цьогоріч треба 156 тисяч гривень. Для бюджету це значні кошти, — зазначив заступник Херсонського міського голови Владислав Кондратов. 

 

За матеріалами видання “Новий день” , Марини САВЧЕНКО.