30 грудня 2020 р. підрядні компанії завершили прибирання техніки і обладнання з поля збудованої гідротехнічної споруди – причалу 1-з. Новий причал має довжину – 254 метри, глибина біля кордону – 12 метрів, розрахований на обробку суден класу «панамакс». Загальнобудівельні роботи на новому причалі Андросовського молу Одеського порту завершені у повному обсязі. Відсьогодні інженерна служба Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» розпочала підготовку відомостей для оформлення правовстановлюючих та дозвільних документів на експлуатацію нового причалу.
Причал 1-з є ключовою технологічною ланкою зерноперевантажувального комплексу ТОВ «Бруклін- Київ», пропускною здатністю 4 млн тонн зернових вантажів на рік.
– Завдяки системній щоденній роботі колективів Адміністрації морських портів України, адміністрації Одеського морського порту, 2020-й рік став проривом у реалізації інфраструктурних проєктів, – підкреслив керівник ДП «АМПУ» Олександр ГОЛОДНИЦЬКИЙ. – У вересні цього року, в присутності Президента України, була відкрита 1-а черга реконструйованого причалу №7, з початку листопада на ньому вже обробляється флот. А в кінці року завершено будівництво нового (!) причалу 1-з, перші роботи за яким було розпочато більше 7 років тому. Щира подяка керівництву і колективу філії: взялися й зробили!
Спорудження причалу 1-з на необлаштованій береговій ділянці території колишнього судноремонтного заводу №1 було розпочато ще у 2012 році в рамках інвестиційного проекту будівництва зерноперевалювального комплексу, який реалізують на засадах державно-приватного партнерства ДП «ОМТП» (з 2013 року – ДП «АМПУ») і компанія-інвестор – ТОВ «Бруклін-Київ». Згодом фінансування будівництва з боку держпідприємства було призупинено з об’єктивних причин на етапі, коли загальнобудівельні роботи на об’єкті були виконані на 55%.
У травні 2018 року розпорядженням Кабінету Міністрів України був затверджений відкоригований робочий проект нового причалу 1-з, а у вересні того ж року адміністрація порту отримала дозвіл Мінекології і ДАБІ на відновлення робіт на об’єкті.
Станом на 01.01.2020 року готовність причалу складала трохи більше 70%.
Завдяки своєчасному фінансуванню з боку АМПУ та чіткій координації дій служби будівництва адміністрації порту і компанії-підрядника (ТОВ «Мастбуд»), за поточний рік вдалося виконати увесь обсяг робіт, необхідних для здачі причалу «під ключ». Зокрема, були виконані відсипка т.зв. відкосу гідротехнічної споруди, армування і заливка залізобетонної верхньої конструкції, прокладка підкранових колій для пересування суднонавантажувальної машини, прокладка усіх інженерних комунікацій, облаштування пісковловлювачів, спорудження каналізаційно-насосної станції тощо. У рамках проекту також було завершено днопоглиблення операційної акваторії причалу і водних підходів до нього. На фінальному етапі будівельники обладнали лицьову стінку причалу системою відбійних пристроїв (кранців).
Пресс-служба ОФ ДП «АМПУ»