Сьогодні, 23 грудня, на своєму засіданні Уряд схвалив зміни до Стратегії розвитку морських портів України на період до 2038 року. Це рішення є вкрай важливим для подальшого розвитку українських морських портів. Про це повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.
«Стратегія розвитку морських портів України була затверджена ще у 2013 році та сьогодні є вкрай застарілою. Тому ми актуалізували ключові її норми та положення. У довгостроковій перспективі це дасть змогу залучити близько 50 млрд грн приватних інвестицій у галузь і створити близько 4700 нових робочих місць. Крім цього, це дозволить стивідорним компаніям досягти обсягів переробки вантажів у портах на рівні 209-265 млн тонн, на 75% збільшити ефективність використання перевантажувальних комплексів та покращити показник якості послуг морських портів згідно з глобальним індексом конкурентоспроможності з 3,9 до понад 5», – зазначив очільник Міністерства.
Стратегія закріплює на державному рівні наступні ключові напрямки розвитку морських портів:
– розробка механізмів впровадження моделі управління «порт-лендлорд», відповідно до якої адміністрація морського порту має право надавати інвесторам об’єкти портової інфраструктури та земельні ділянки для будівництва, а інвестори мають право оперувати збудованими терміналами протягом певного часу, після закінчення якого можуть або продовжити дію договору, або повернути земельну ділянку разом із терміналом;
– оптимізація діяльності неприбуткових адміністрацій морських портів шляхом їх об’єднання за регіональним принципом;
– розроблення механізму участі органів місцевого самоврядування у процесах планування розвитку морських портів з можливістю входження до рад морських портів;
– впровадження стандартів корпоративного управління в портовій галузі;
– розвиток е-сервісів у морських портах;
– впровадження смарт-інфраструктури, екологічно безпечних технологій, спрямованих на зменшення шкідливих викидів від виробничих процесів у портах та отримання енергії з альтернативних джерел;
– впровадження інформаційної системи «Морське вікно» з подальшою її інтеграцією з інформаційними системами контролюючих органів;
– інтеграція українського сегмента з європейською системою SafeSeaNet тощо.
Стратегією також визначаються очікувані прогнози щодо функціонування та розвитку кожного морського порту в частині розвитку перевантажувальних потужностей. Крім цього, документ окреслює основні напрямки розвитку інфраструктури морських портів на середньо- та довгострокову перспективу, а також встановлює передумови для гармонізації розвитку портової інфраструктури та під’їзних (залізничних та автомобільних) шляхів до морських портів.