- У листопаді поточного року Одеською філією Адміністрації морських портів України був укладений договір на розробку проекту реконструкції причалів №№12-13 Платонівського молу.
- Останній раз зазначені гідротехнічні споруди капітально ремонтувалися в 60-і роки минулого століття, коли спеціальна комісія визнала їх непридатними для обробки великотоннажних суден. У наші дні потреба в реконструкції лівого крила Платонівського молу також пояснюється факторами фізичного і морального старіння причальної лінії.
– Проблема технічного стану причалів №№12-13 піднімалася нашими інженерами ще років 10 назад, – коментує начальник адміністрації Одеського порту Руслан Сахаутдінов. – У 2014 році в основу концепції реконструкції було покладено ідею випрямлення причальної лінії, яка зараз утворює непрямий кут. До 2017 року ця ідея була грунтовно опрацьована фахівцями-гідротехніками. Але з різних причин ми ніяк не могли приступити до проектування. І ось, нарешті, в цьому році адміністрації порту вдалося запустити «нульовий цикл» проекту. Вважаю це великим успіхом нашої команди, тому, що мова йде про модернізацію стратегічного активу перевалочної інфраструктури порту …
Як розповів Р.Сахаутдінов, сьогодні на причалах Платонівського молу ведеться інтенсивна перевалка прокату чорних металів, чавуну, зернових і вогнетривкої глини в обсязі понад 2 млн. тонн на рік. Майбутняа реконструкція причалів №№12-13 орієнтована на збільшення обсягів перевалки зазначеної номенклатури, утворення нових складських площ і отримання можливості ставити до причалів судна більшої водотоннажності.
– Дуже цікава концепція, – продовжує Р.Сахаутдінов. – Думаю, буде багато пропозицій від проектантів як по конструкції, так і по конфігурації, і по глибинах. Ми орієнтували інженерів прорахувати на рівні ТЕО можливість створення глибин біля кордону до 14,5-15 метрів і збільшення складських навантажень до 20 тонн на квадратний метр. Це найвища, «нульова» категорія для причалів. Випрямлення причалів також дозволить збільшити довжину загального кордону – з 393 до 420 метрів і отримати додаткові площі. У підсумку, завдяки тому, що ми зможемо ставити до причалів судна більшого тоннажу, річний вантажообіг Платонівського молу повинен вирости з 2,5 до 3,2 мільйона тонн на рік. Це за найскромнішими прикидками.
Фахівці служби будівництва адміністрації Одеського порту відзначають великий масштаб і неординарність проекту реконструкції причалів №№13-14 і ділять процес отримання всієї технічної та дозвільної документації на дві стадії: в 2021 році передбачається завершити розробку ТЕО і пройти експертизу по ньому, на 2022 рік заплановано виконання стадії «проект» і затвердження пакету документації в цілому. При успішному проходженні названих етапів і забезпеченні фінансування, будівельні роботи по проекту можуть початися в кінці 2022-го-на початку 2023-го року.
ДОВІДКА. Платонівський мол – одна з найстаріших гідротехнічних споруд Одеського порту. Побудований на місці Великої середньої пристані, запроектованої ще в кінці XVIII століття голландським інженером Ф.П. Де-Воланом. У XIX столітті неодноразово перебудовувався.
У 1950-ті рр. був визнаний непридатним для обробки великотоннажного флоту.
У 1960-х рр. за проектом А.С. Клеймана (НДІ «ЧорноморНДІпроект») був капітально реконструйований і перетворений на широкий вантажний пірс з 5-ма сучасними причалами для обробки великотоннажних суден.
У 1980 р на базі потужностей Платонівського молу був створений комплекс, який спеціалізувався на експорті генеральних вантажів до В’єтнаму, прийомі імпортного зерна та інших вантажів.
З початку 1990-х виробничими потужностями Платонівського молу (причали №№9-13, критий 1-поверховий склад №10, залізничні колії) оперує ТОВ «Новолог».
Довжина молу по правій стороні складає 277 м, зліва – 394 м, в торці – 181 м.