Стратегія розвитку професійної освіти визначає 3 головні завдання для реформи сфери: формування ефективної системи управління та фінансування, забезпечення якості професійної освіти та посилення співпраці з бізнесом. Крім того, у проекті документа виписані чіткі показники, які планується досягти до 2023 року. Громадське обговорення проекту Стратегії триватиме до 16 листопада.

«Розробляючи Стратегію, ми опиралися на існуючі проблеми у сфері професійно-технічної освіти. Це багаторівневе управління закладами, невідповідність якості підготовки учнів потребам роботодавців, низький рівень престижності такої освіти, недостатні інвестиції у галузь. Ми хочемо створити усі необхідні умови для того, щоб кожен учень міг стати не тільки кваліфікованим робітником, але й всебічно розвиненою особистістю. У документі враховані нові підходи у розвитку профтехосвіти: посилення державно-приватного партнерства, продовження розроблення освітніх стандартів на компетентнісній основі, розвиток дуальної форми навчання. Завдяки Стратегії можна чітко оцінити завдання, які перед собою ставить МОН, строки та індикатори їх виконання», – зазначив заступник Міністра освіти та науки Ігор Гарбарук.

Одним із важливих напрямів, що виписані у Стратегії, є розвиток державно-приватного партнерства. Передбачається, що роботодавці матимуть більше механізмів для співпраці із закладами, зможуть застосовувати реальні інструменти для впливу на підготовку учнів за потрібними їм професіями. Крім цього, бізнес отримає більше переваг від співпраці за дуальною формою навчання, участі у розробленні нових стандартів освіти.

За кожним із завдань, визначених Стратегією, закріплені чіткі індикатори виконання. Наприклад, після оптимізації мережі, розвитку партнерства із бізнесом та комунікаційних кампаній заклади мають виконувати державне та регіональне замовлення на підготовку робітників не нижче 95%. Індикатори стосуються, зокрема, працевлаштування випускників (близько 80%), збільшення профтехів, що проводять навчання за дуальною формою (на 10% щороку).

У межах цілей проекту відбуватиметься розробка плану заходів та регіональних програм розвитку. Також документом передбачено створення консультативно-дорадчого органу при Президентові України – Національної ради з питань професійної (професійно-технічної) освіти. Його ціллю є оновлення моделі управління профтехосвітою, орієнтація управлінців на досягнення конкретних результатів.

Реалізація Стратегії планується впродовж 2021-2023 років.

Нагадуємо, що учні та викладачі закладів профосвіти отримають доступ до обладнання енерго-інноваційних хабів у межах міжнародного проекту з енергоефективності.