Проект стратегії розвитку автомобільної промисловості передбачає стимули для вітчизняного виробництва електрокарів, – Владислав Криклій

Спільно з бізнесом та громадськістю Міністерство інфраструктури працює над стратегією розвитку автомобільної промисловості в Україні, що передбачає стимули для вітчизняного виробництва електрокарів. Сьогодні, 30 жовтня, під головуванням Міністра інфраструктури Владислава Криклія відбулося засідання Робочої групи щодо розвитку електротранспорту з метою обговорення проекту стратегії.

Участь у заході також взяли представники Офісу підтримки реформ при Мінінфраструктури, Офісу Президента, Асоціації «Укравтопром», Асоціації EV-UA, Мінекономіки, Укрпромзовнішекспертизи, компаній «Єврокар», «Електрон», «Укравтопром», «Богдан Моторс», інші представники бізнесу та громадськості.

«Спільно з фахівцями та бізнесом ми працюємо над стратегією розвитку автомобільної промисловості. Один із ключових моментів, який обов’язково має охоплювати цей документ – створення належних умов для збільшення частки електрокарів та їх вітчизняного виробництва. Стратегія має враховувати інтереси всіх стейкхолдерів, починаючи від бізнесу та громадян, завершуючи державою. А держава, у свою чергу, має пропонувати можливості доступного фінансування та кредитування для придбання вітчизняних автівок українцями в подальшому. Сьогодні ми представили проект цієї стратегії, який хочемо спільно доопрацювати та оприлюднити для громадського обговорення вже у листопаді», – зазначив Владислав Криклій.

За його словами, стратегія також має враховувати популяризацію як приватного, так і громадського електричного транспорту. У цьому ключі Мінінфраструктури активно готується до реалізації в наступному році другої фази спільного проекту з ЄІБ “Міський громадський транспорт України ІІ”, що передбачає закупівлю виключно електричного транспорту для оновлення парків громадського транспорту в українських містах. Разом з тим, за участю бізнесу та громадськості відомство продовжує роботу над розробкою окремої концепції розвитку електромобільності в Україні.

Учасники Робочої групи ознайомилися з презентацією проекту Автомобільної стратегії, яка передбачає, зокрема:

– прийняття законопроектів №3476 і №3477 щодо розвитку електротранспорту, які пропонують фіскальні стимули для виробництва в Україні електрокарів, зарядних пристроїв і комплектуючих до них;

– відновлення/запровадження якісно нового спеціального митного, податкового та інших режимів економічної діяльності, які б діяли на території спеціальних економічних зон;

– прийняття законопроектів №3724 і №3725, що запроваджують дієві фіскальні стимули для ініціаторів створення, керуючих компаній та учасників індустріальних парків;

– прийняття законопроекту №3739, який законодавчо забезпечує проведення держзакупівель автотехніки вітчизняного виробництва;

– дотримання нових екологічних стандартів не нижче «Євро-5».

Нагадаємо, 9 вересня, на своєму засіданні Уряд підтримав розроблений Мінінфраструктури законопроект “Про внесення змін до Закону України “Про автомобільний транспорт”. Він чітко визначає в законодавстві України терміни “електричний транспортний засіб” (“електромобіль”), “електробус”, “станція зарядки електромобілів”, “вантажний електромобіль”, “легковий електромобіль”, “гібридний електромобіль”, “плагін-гібридний електромобіль”.