Цими вихідними ДП «МТП «Чорноморськ» розпочало прийом металопродукції із ПАТ «Дніпровський меткомбінат». За словами заступника директора з виробничої діяльності Олександра Незнакомова, партія квадратної заготовки (металопродукція, що виготовляється методом прокатки і призначена для подальшого виробництва різного виду сортового і фасонного прокату) доставляється в порт каботажними судами, вантажомісткістю від 2,5 до 3 тисяч тон, та залізничними вагонами, кожен з яких вміщує близько 70 тон металовантажу.
– Перші два каботажних судна розвантажили 15 та 16 серпня, а 19-20 серпня в плані ще три баржі з металопродукцією, – каже заступник директора. – Також перші вагони із металом прибули для обробки 16 серпня. Наразі вже оброблено 167 вагонів металопродукції силами першого терміналу.
Зранку 14 серпня біля першого причалу відшвартувалося судно «Аkrа» (прапор Кайманові острови, DWT 61032 mts), яке доставило у порт «Чорноморськ» 60 тисяч тон вугілля. Проте, варто відзначити, що із постановкою цього судна біля глибоководного першого причалу порту виникли проблеми. Представниками служби капітана Чорноморського морського порту морському агенту майже дві доби не погоджували постановку судна на заплановану глибину.
– Зазначену партію вугілля із США ще перед проходженням Гібралтару покупцем було законтрактованого після довгих перемовин для перевантаження через ДП «МТП «Чорноморськ», для чого були оперативно розроблені та погоджені умови контракту, а на першому терміналі проведені підготовчі роботи та достроково закінчено ремонт та введення в експлуатацію причальних кранів силами портових ремонтних майстерень та механізації першого вантажного району, – пояснює ситуацію директор ДП «МТП «Чорноморськ» Олександр Попов. – Але за добу до приходу, через відсутність погодження зі сторони служби капітана Чорноморського морського порту, покупець поставив питання зміни порту призначення в Україні. Внаслідок цього державна компанія, яка залучає вантажопотік та проходить важкий фінансовий період, могла втратити прибуток. Ми постійно докладаємо максимум зусиль, аби залучити вантаж до нашого підприємства, ведеться робота з існуючими та новими клієнтами, але треба розуміти, що це постійна конкуренція з глибоководними терміналами ТІС та ГП «Южний», тому для нас так важливо мати можливість обробляти судна на повну осадку та бути на ринку глибоководних терміналів.
Після втручання в ситуацію директора держстивідора та нового капітана морського порту «Чорноморськ» ситуація з постановкою судна була вирішена, і було домовлено, що буде встановлена взаємодія Служби капітана морського порту «Чорноморськ» та ДП МТП «Чорноморськ» з питань із забезпечення безпеки мореплавства та для запобігання завдання шкоди репутації державних установ.
Станом на ранок 18 серпня залишок вантажу складає 13 тисяч 600 тон. Наразі два трюми вже зачищені, в інших чотирьох працюють ковшові навантажувачі, які вивозять вантаж з-під палубного простору.
Сьогодні, 18 серпня, ДП «МТП «Чорноморськ» почало приймати ще один вантаж – зайшли перші 8 вагонів із тріскою деревини, яку будуть вантажити після обробки силами контейнерного терміналу. Відповідно до специфіки ватажу, він буде накопичуватися протягом двох місяців і, коли буде готова судова партія, очікується спеціалізований балкер-трісковоз для її відвантаження. (Прим: конструктивні відмінності балкер-трісковозів, що забезпечують максимальний обсяг вантажних приміщень: надзвичайно високий борт (відношення висоти борта до осадки у таких суден на 30-70% більше, ніж у суден для перевезення навалювальних вантажів). В цілому вантажовласник планує відвантажувати через ДП «МТП «Чорноморськ» судові партії по 35-37 тисяч тон кожна.
17 серпня закінчили обробку останніх вагонів із експортною глиною, тож наразі готова судова партія об’ємом 30 тисяч тон. 25 серпня очікується наступне судно, яке планується завантажувати біля 7-го причалу.
Директор державного стивідора Олександр Попов ще раз зазначив, що сьогодні будь-який вантаж важливий, адже головна мета у 3,4 кварталі 2020 року – утримання ліквідності підприємства та збереження професійного колективу у вкрай несприятливих економічних умовах в країні, а також глибокої фінансової кризи самого підприємства.
– Ми вдячні усім нашим клієнтам, які віддають перевагу сервісам ДП «МТП «Чорноморськ» – як основному, пов’язаному зі стивідорною діяльністю, так і тим, що надаються в акваторії зі швартування та буксирування, а також послугам судноремонтів, що виконуються базою технічного обслуговування та ремонту флоту. Ми завжди раді співпраці з існуючими та новими партнерами, адже якість та швидкість обробки вантажів на нашому підприємстві завжди буде на високому рівні, – підсумував Олександр Попов.
Повідомляє Чорноморський морський порт