- Деталі
- Категорія: Порт
- Опубліковано: Четвер, 08 жовтня 2020, 10:00
- Перегляди: 3
Нещодавно призначений Генеральний консул Грецької Республіки в Одесі пан Дімітріос Х. Дохтсіс відвідав Одеський порт з ознайомчою метою. З дипломатом зустрілись начальник адміністрації порту Руслан Сахаутдінов і заступник начальника з операційної діяльності Денис Карпов. Підчас зустрічі сторони обмінялися інформацією, що становить спільний інтерес.
– Для нас велика честь вітати пана Генерального консула на нашому підприємстві. Ми раді, що наших грецьких колег цікавить Одеський порт як потенційний об’єкт розширення ділових зв’язків між Грецькою Республікою і Україною, – сказав у вступному слові Р.Сахаутдінов. – Сподіваюсь, що сьогоднішня зустріч може бути фундаментом для нових напрямків взаємовигідного співробітництва. Для цього ми готові поділитися інформацією – що собою являє Одеський порт, розповісти про його виробничі потужності, спеціалізацію терміналів за номенклатурою обробки вантажів і проекти розвитку у довгостроковій перспективі.
Далі представники приймаючої сторони коротко ознайомили Генерального консула з функціями адміністрації порту та продемонстрували інфографіку затвердженого Міністерством інфраструктури плану розвитку Одеського морського порту.
– Я грек і представляю тут мою державу і 25 % світового торговельного флоту, який належить грецьким компаніям, а також порт Пірей, який входить до п’ятірки найбільших портів Європи і, сподіваюсь, зовсім скоро обійме статус порту №1 у Середземномор’ї, – почав свій виступ Дімітріос Х. Дохтсіс. – Окрім Пірея слід згадати ще три грецькі порти – Салоніки, Кавала і Александруполіс – які зараз проходять процедуру приватизації… Оскільки Одеса є морською столицею України, вважаю, що у нас є багато напрацювань, які могли б бути цікавими для налагодження співробітництва між портами наших країн.
Окрему увагу в ході бесіди сторони приділили проблематиці круїзних перевезень у регіоні Середземного і Чорного морів. Зокрема мова йшла про можливість налагодження у посткоронавірусний період круїзного маршруту від порту Пірей до місць античної колонізації греками Північного Причорномор’я та центрів зародження грецького визвольного руху, насамперед – Одеси. Ця тема набуває особливої актуальності у контексті святкування 200-річчя незалежності Грецької республіки у 2021 році.
– Круїзний бізнес сьогодні з відомих причин поставлений на паузу. Але ми не спостерігаємо за ситуацією у режимі стенд-бай, – зазначив з цього приводу Р.Сахаутдінов. – Протягом останніх трьох років адміністрації Одеського порту вдалось налагодити прямі робочі контакти з провідними світовими круїзними лініями. Ми регулярно проводимо двохсторонні он-лайн переговори з судноплавними компаніями, серед яких є одна круїзна компанія з грецьким походженням… Як тільки європейські країни почнуть відкривати свої кордони для туризму після коронавірусної кризи, Одеський порт готовий консолідувати зусилля круїзних портів північно-західного Причорномор’я для якнайшвидшого налагодження прийому і обслуговування пасажирських суден.
Підсумовуючи діалог, Генеральний консул Греції пообіцяв передати інформацію про потенціал, напрацювання і плани адміністрації Одеського порту представникам зацікавлених ділових кіл Греції. Також пан Дімітріос Х. Дохтсіс запропонував налагодити онлайн-контакти адміністрації порту з Грецьким інститутом портової політики і розглянути можливість представлення Одеського порту на майбутньому міжнародному форумі ділових кіл, присвяченому ювілею незалежності Греції.
Насамкінець зустрічі сторони обмінялись контактами та домовились спільно почати роботу за рядом напрямків економічної співпраці.
З «грецького розділу» історії Одеського порту
З моменту заснування Одеси наприкінці XVIII ст. і до середини XIX ст. грецька діаспора входила до трійки етнічних громад (разом з французами та італійцями), які грали провідну роль у розвитку експортно-імпортних операцій через порт. На початку 1830-х років з 40 найбільших іноземних компаній міста щонайменше 20 представляли собою грецькі торгові доми. З-поміж інших своїм багатством виділялись родинні контори Папудова, Маразлі, Раллі, Родоканакі та ін. Нащадки стародавніх еллінів займалсь імпортними поставками продукції з берегів Середземномор’я (фруктів, вин, маслин, горіхів, оливкового масла) та експортом збіжжя. У 1833 році з метою заснування регулярного морського сполучення між Одесою та Константинополем місцеве купецтво відкриває Перше Чорноморське акціонерне товариство. Одним з трьох управляючих Товариства акціонери обирають грека, купця першої гільдії Костянтина Папудова.
Оскільки морські перевезення у Середземному і Чорному морях були пов’язані з ризиками нападів піратів та військових дій, грецький купець Федір Родоканакі ініціював створення морської страхової компанії «Чорне море». До середини 1840-х рр. оборот торгового дому Родоканакі складав 10 % від обороту Одеського порту, а станом на 1870 р. флот контори налічував 49 пароплавів.
Одна з найбільших і найприбутковіших грецьких фірм Одеси належала вихідцю з острова Хіос Янісу Раллі. У 1838 році дім Раллі домінував у експорті насіння льону, лляної тканини та шовку з Одеси до Англії.
Адміністрація Одеського морського порту