Україна відновлює систему захисту морських кордонів та зацікавлена в отриманні досвіду використання швидкісних патрульних кораблів під час протидії незаконним перетинам державного кордону. Про це заявив Міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков під час робочої зустрічі з Командувачем Штабу морської берегової охорони Адміралом Джованні Петторіно у Римі.
«В умовах існуючих сучасних викликів та загроз, які стоять перед Україною, в тому числі і після анексії Криму, Україна відновлює систему захисту морських кордонів. Зокрема, в липні цього року на Миколаївському суднобудівному заводі «Нібулон» запустили проект по забезпеченню Державної прикордонної служби України 20 сучасними патрульними кораблями. Але разом з цим ми хочемо також отримати і величезний досвід морської берегової охорони Республіки Італія у боротьбі з нелегальною міграцією, контрабандою, наркотрафіком а також захистом державного кордону від неправомірних посягань», – сказав Арсен Аваков.
Очільник МВС додав, що Україна зацікавлена в отриманні досвіду використання великовантажних патрульних кораблів під час протидії незаконним перетинам державного кордону, взаємодії різних типів розвідки та спостереження за державним кордоном (наземна, морська, авіаційна) та управління силами та засобами прикордонної служби. Адже Італія контролює половину акваторії Середземномор‘я, за останні роки було врятовано понад 1 мільйон мігрантів.
Нагадаємо, сьогодні Арсен Аваков обговорив можливість придбання спеціальних кораблів для рятувальників з одним з лідерів італійської суднобудівної галузі – T. Mariotti та Італійським державним експортним агентством. МВС планує забезпечити спеціалістів ДПСУ та ДСНС великовантажними кораблями, які вже давно перебувають на службі у італійських колег. Планується, що проект на побудову кораблів буде реалізовуватись разом з українськими компаніями.
Довідково
Основні зусилля Морської охорони протягом І півріччя 2020 року зосереджувалися на:
забезпеченні режиму державного кордону в районах відповідальності;
виконанні визначеними підрозділами завдань у зоні проведення ООС;
патрулюванні загрозливих районів та несенні дозорної служби;
контролі за плаванням і перебуванням українських та іноземних невійськових суден і військових кораблів в територіальному морі, у внутрішніх водах;
протидії спробам контрабандної діяльності та порушенням законодавства про В(м)ЕЗ України;
контролі у районах несення служби за збереженням природних ресурсів;
патрулюванні прибережної зони та внутрішніх вод відділами спеціальних дії.
Результати служби Морської охорони: у службі було задіяно понад 30 одиниць корабельно-катерного складу, з яких формувалося понад півтора десятки тактичних груп. Також забезпечувалася пошуково-рятувальна діяльність та чергування.
Здійснено 505 виходів в море на службу. Пройдено 31 372 милі.
Вдвічі посилено контроль за порядком перебування та плавання суден і плавзасобів: відстежень 7 886 суден та плавзасобів (для порівняння у той самий період 2019 – 3 677).
Оглянуто 627 суден.
Активізовано заходи з протидії порушенням законодавства України, пов’язаних з незаконним бункеруванням суден на р. Дунай.
З 22 березня цього року не допущено проведення незаконних вантажних операцій на 61 милі р. Дунай. У 336 випадках до служби залучалися спеціальні групи відділу дій на воді.
Притягнуто до адміністративної відповідальності 97 осіб. Заборонено вихід 6 плавзасобам. Вилучено 4,4 км сіток, 522 кг морепродуктів (2019 – 1,4 км / 87 кг), 74 рази забезпечено польоти авіації.