20 липня сплинув граничний термін, відведений капітаном морського порту Одеса Кирилом Цюпко для підйому та віддалення аварійного танкера Делфі з узбережжя Одеси.
Судновласник вже двічі категорично відмовився передати права на підйом аварійного судна державним структурам та вкотре просить продовження строків ліквідації танкеру. Цього разу до 10-го серпня.
За оцінкою Адміністрації морських портів України, на сьогодні у підрядної організації, що залучена судновласником, відсутні достатні сили та засоби для успішного підйому «Делфі».
Цій історії необхідно покласти край. Я вважаю, що продовжувати судновласнику терміни ліквідації аварії — не можна.
Він мав достатньо часу щоб розв’язати цю проблему. Далі має втручатись АМПУ.
Згідно з Кодексом торговельного мореплавства України, АМПУ може самостійно підіймати судно у наступних випадках:
1. Завершення терміну проведення робіт, встановленого капітаном морського порту. Черговий термін сплив 20-го липня.
2. Якщо затонуле судно становить загрозу для людей, природи чи судноплавству. На комісіях з надзвичайних ситуацій Одеська обласна державна адміністрація неодноразово фіксувала звернення екологів щодо нафтових плям та близького розташування танкеру до берега.
Згідно з законом, підрядна організація, яка виконуватиме роботи, буде визначена на конкурсі, який триватиме щонайменше три місяці.
Ми вже не можемо так довго чекати! Восени розпочнеться сезон штормів і тоді судно буде неможливо прибрати через погодні умови.
Саме тому я звернувся до Кабміну із проханням визнати цю ситуацію, як надзвичайну.
Прошу надати Адміністрації морських портів, як відповідальній службі, повноваження примусово прибрати танкер за спрощеною процедурою. Тобто у найкоротші терміни.
А після цього — стягнути суму підйому та ліквідації з судновласника. Ця ілюстрація зневажливого ставлення до одеситів, закону та природи – має бути завершена. А порушник – наказаний.