Законопроекти, що впроваджують плату за використання автошляхів вантажним транспортом, мають бути максимально збалансованими і враховувати інтереси бізнесу.
На цьому наголосив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час круглого столу “Платні дороги для іноземних перевізників” сьогодні, 2 червня.
“Символічно, що саме Укравтодор, який будує дороги, виступив майданчиком для обговорення законопроектів, котрі покликані їх зберегти. Найважливіше – ці проекти мають бути максимально збалансованими. Необхідно враховувати інтереси всіх учасників процесу, слухати бізнес, щоб захистити його від можливих наслідків”, – сказав Владислав Криклій.
Законопроекти № 3544 та № 3545 щодо впровадження плати за використання автомобільних доріг загального користування, ініційовані народними депутатами України, передбачають запровадження системи збору плати за проїзд автошляхами для вантажного транспорту з дозволеною загальною масою 12 тонн і більше. Вона здійснюватиметься за допомогою супутникових технологій (систем GNSS). Залучені від збору кошти надалі спрямовуватимуться на розвиток та утримання дорожнього господарства.
“Ми маємо забезпечити якісні, безпечні дороги, зменшити ризики ДТП. Основна мережа автомобільних доріг була побудована до 2000 року, враховуючи норми навантаження 6-7 тонн на вісь. Сучасні ж нормативні розрахункові навантаження для автошляхів становлять 11,5 тонни на вісь. Система збору плати за проїзд вантажівок застосовується в Євросоюзі, але ми маємо врахувати всі можливі наслідки для українських перевізників від запровадження норм, які передбачені у законопроектах”, – додав Владислав Криклій.
Участь у круглому столі взяли народні депутати України, представники Міністерства інфраструктури України, Укравтодору, Торгово-промислової палати України, Американської торговельної палати (АСС), фахівці Офісу ефективного регулювання (BRDO), Федерації роботодавців України, представники бізнесу та громадськості.