Перед голосуванням Верховної Ради щодо ухвалення Закону «Про внутрішній водний транспорт», Голова Представництва ЄС в Україні, посол Матті Маасікас та Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час онлайн прес-конференції обговорили прогрес у розробці Закону «Про внутрішній водний транспорт», підготовленого з урахуванням стандартів ЄС, як передбачено Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.

«Українська річкова мережа має потенціал стати основою модернізованої транспортної системи України. Однак для цього потрібні реформи, і ухвалення нового закону стало б першим кроком», – зазначив Голова Представництва ЄС в Україні, посол Матті Маасікас.

З метою надання підтримки українській владі у проведенні реформи внутрішніх водних шляхів в Україні у січні 2019 року Європейська Комісія розпочала проєкт «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро». Наразі надається допомога в розробці нового Закону «Про внутрішній водний транспорт» та підзаконних актів, а також у підвищенні кваліфікації та нарощуванні потенціалу різних державних структур щодо виконання ними функцій, пов’язаних з внутрішнім водним транспортом, необхідних для функціонування сектору на відповідному рівні.

Команда проєкту, що фінансується ЄС, також допомагає Міністерству інфраструктури України в підготовці Стратегії розвитку внутрішнього водного транспорту України та Плану транспортного розвитку внутрішніх водних шляхів річки Дніпро, який є довгостроковим  плану розвитку річки, щоб визначити, серед іншого, необхідні інвестиції з боку держави.

У свою чергу, Міністр інфраструктури Владислав Криклій пояснив деякі конкретні вигоди та переваги Закону «Про внутрішній водний транспорт» для України: «По-перше, ми очікуємо зростання обсягу вантажоперевезень з поточних 12 мільйонів тонн до 30 мільйонів тонн на рік з економічним ефектом для держави до 13-16 мільярдів гривень на рік. По-друге, розвиток суднобудування сприятиме створенню нових робочих місць та залученню українських та іноземних інвестицій. По-третє, ухвалення цього Закону допоможе розвантажити дороги, оскільки перевезення 1 мільйона тонн вантажів внутрішніми водними шляхами за 4 роки зменшить витрати на ремонт доріг на 1 мільярд гривень, тому що дві баржі та один буксир можуть транспортувати стільки ж вантажу, як і 250 вантажівок».

Ухвалення Закону «Про внутрішній водний транспорт» сприятиме розширенню доступу до ринку перевезень та лібералізації ринку внутрішнього водного транспорту, покращенню інтеграції внутрішнього водного транспорту до національної та глобальної мережі компаній у ланцюгах постачань, створенню відповідних умов для приватних інвестицій у реконструкцію та будівництво споруд річкових портів, здійсненню регулювання внутрішнім водним транспортом, використанням суден, річок та їх фарватерів, забезпеченню чіткого правового статусу річкових портів та терміналів, інфраструктури внутрішнього водного транспорту.