За 4 місяці цього року у морських портах України перевалили близько 55 млн тонн вантажів. Це на 12,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Лідери – чотири морські порти, які разом обробили майже 48 млн тонн вантажів. Таку позитивну динаміку відмітив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час робочої поїздки до Одеської області 15 травня 2020 року.
«Україна – морська держава з неймовірним потенціалом. Незважаючи на пандемію та кризу, за перші 4 місяці цього року портові оператори перевалили близько 55 млн тонн вантажів. Це на 6,1 млн тонн більше, ніж у січні-квітні минулого року. Лідерами стали українські порти у Южному, Миколаєві, Чорноморську та Одесі. Вони забезпечили близько 87% загального обсягу перевалки вантажів», – повідомив очільник Міністерства.
Відтак, перевалка експортних вантажів у портах за 4 місяці виросла до 42,5 млн тонн (+ 11%), імпортних — до 8 млн тонн (+ 18,6%), транзитних – до 3,8 млн тонн (+ 15,6%), каботажних – до 0,6 млн тонн (+31%).
Також у рамках робочої поїхздки Міністра до Одещини відбулась нарада в Адміністрації морських портів України за участю голови Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури Юрія Кісєля, голови Одеської ОДА Максима Куцого, в.о. голови АМПУ Олександра Голодницького, голови Державної служби безпеки на транспорті Олександра Погорілого. Учасники заходу обговорили прийнятий у першому читанні законопроект 1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт», який дає старт реформі річкових перевезень, а також подальший план дій щодо реалізації важливих концесійних проектів у регіоні. Крім цього, підняли важливе питання габаритно-вагового контролю у портах.
Владислав Криклій зазначив, що державні стивідорні компанії і АМПУ мають провести обстеження портових вагових комплексів, що здійснюють постійний габаритно-ваговий контроль. «Необхідно, щоб усі портові оператори державної і приватної форми власності обов’язково зважували транспортні засоби, інші самохідні машини та механізми під час навантаження і розвантаження вантажів. Це вкрай потрібно для збереження доріг від руйнування», – підкреслив Міністр. За його словами, держстивідори мають оперативно інформувати територіальні органи Укртрансбезпеки про ті чи інші факти перевищення вагових параметрів для контролю ситуації.
Під час огляду морського торговельного порту в Одесі Владислав Криклій відмітив позитивну динаміку роботи порту з контейнерами. Відтак, перевалка вантажів Одеського порту за 4 місяці цього року склала майже 8,3 млн тонн. З них, у тому числі, чорних металів – майже 1,9 млн тонн (128,1%), наливних вантажів – 570,8 тис. тонн (129,6%), контейнерних вантажів – 218475 TEU (110,6%).
Під час огляду морського торговельного порту «Южний» Міністр підкреслив успіхи підприємства в обробці вантажів. «Перлина Півдня, морський торговельний порт «Южний» своєю роботою ще раз доводить те, що криза і коронавірус – це не тільки про проблеми і обмеження, це в тому числі, і про можливості. Лише за перший квартал цього року вони змогли обробити 4,6 млн тонн вантажів, що є абсолютним історичним рекордом за всі часи державної компанії. Водночас концепція незмінна. 2 порти передаємо на концесію вже в травні, 3 порти готуємо на приватизацію спільно з Фондом державног майна. І розвиваємо портову галузь разом», – підсумував Міністр.