У Міністерства юстиції є інструменти для миттєвого реагування на незаконні дії державних реєстраторів навіть в умовах карантину. Зокрема, відповідно до пункту 8 оновленого Порядку розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції, згідно з яким розгляд таких скарг здійснює Мін’юст невідкладно й одноособово. Про це повідомила заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Ольга Оніщук в інтерв’ю «ЛІГА:ЗАКОН».
Вона наголосила, що в умовах запроваджених обмежувальних заходів на період карантину скарги у сфері державної реєстрації продовжують розглядати. Щоб зменшити фізичні контакти між людьми, Мін’юст відмовився від колегіального режиму роботи в Офісі протидії рейдерству, проте справи про реєстраційні дії розглядають в одноособовому порядку щодня.
«Якщо скарга містить інформацію, яка підтверджує, що справді з боку державного реєстратора було допущено серйозні порушення закону, то ми розглядаємо її протягом 24 годин. Зараз ми надзвичайно уважні й пильні – ми намагаємося максимально швидко виявити ті «гарячі» реєстраційні дії, які містять кричущі порушення закону», – підкреслила Ольга Оніщук.
Вона також звернула увагу, що не обов’язково відвідувати Мін’юст, аби подати скаргу. На сьогодні передбачена можливість подати скаргу в електронному вигляді через портал державних послуг IGov не виходячи із дому, скориставшись смартфоном чи домашнім комп’ютером. Також, як і раніше, доступна можливість надіслати скаргу поштою. На сайті Міністерства юстиції розміщено детальну інформацію про те, як працює Офіс протидії рейдерству під час карантину та як саме подати скаргу.
«Якщо ж громадяни чи представники бізнесу воліють подати документи в паперовому вигляді, то на центральній будівлі Міністерства, пров. Рильського, і в нас, в Офісі протидії рейдерству, вул. Сверстюка, 15, розміщено поштові скриньки, уміст яких ми перевіряємо кілька разів на день», – додала заступник Міністра.
Насамкінець Ольга Оніщук звернула увагу на позитивну динаміку оскаржуваних реєстраційних дій, яка дозволяє стверджувати, що проблема «чорних реєстраторів» як системне явище подолана.
«У жовтні 2019 р. ми мали майже 400 оскаржених дій, у листопаді – 183, у грудні – 99, а в січні 2020 р. – 61. Тобто помітна стійка тенденція до зменшення кількості оскаржуваних реєстраційних дій. Це свідчить про те, що ми рухаємося в правильному напрямі», – підсумувала вона.